🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 توانا

(ثبت: 214206) شهریور 10, 1398 

« توانا »
توانا شـود ، هـر كه دانا شود
به هـر كار نيكو ، مهيا شود
زِ دانا دلـي ، كار بيهوده نيست
كه كارش پي علم و معنا شود
زِ دانا دلان ، كار نيكـو بـجو
كه كارَت چنان سرو رعنا شود
به دانا دلان ، مي توان پي بِـبُرد
هر آنكس بر اين نكته بينا شود
بني آدم ، اين كار بتوان كند
كه جهلش به يك عقل سودا شود
زِ بي عقلي آدم ، همه روز آن
چو شبهـاي تاريك يلدا شود
نجويد هر آن آدمي ، راه عقل
نـپويد مسافت ، به پهنـا شود
برادر ره عقل و دانش بجـو
كه بي عقلي آخر هويدا شود
٭٭٭

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. ولی اله بایبوردی

    شهریور 10, 1398

    سلام و درود

    استاد دهنوی عزیز

    برادر ره عقل و دانش بجـو
    كه بي عقلي آخر هويدا شود

    دست مریزاد

    🌈🌈🌹🌈🌈

  2. مينا امينی

    شهریور 10, 1398

    درودها استاد

    زیبا قلم زدید

    مانا باشید به مهر💐💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا