🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تو که نیستی …

(ثبت: 232821) آبان 4, 1399 
تو که نیستی …

 

تو که نیستی این خانه و خیابان تاریک است

ویرانه است دل و این دل ویران تاریک است

.
در غیابت کنج میخانه ام و جامی به دست

نوشم مِی و حال من دو چندان تاریک است

.

بی تو این دلِ شکسته بی جان است و خسته

ز هجران تو ای جان روح و جان تاریک است

.

سرای بدون تو خانه ی رنج و محنت است

غمکده سوخته زمین و آسمان تاریک است

.

دل غم دیده بی تو کشتی طوفان زده است

وه! که هر لحظه ی این طوفان تاریک است

.

به لب رسانیده فراق و دوری تو جانِ “صبور”

گویی سالیان مهجور و آشیان تاریک است

 

 

 

 

نقدها
  1. مازیار نژادیان

    آبان 5, 1399

    درودها
    پیشنهاد میکنم وزن های کوتاه تری انتخاب کنید به یقین عالی خواهید سرود
    بکار بردن پشت هم کلماتی مثل (دل) ، (جان) حشو محسوب شده و شعر را دچار نقص می کند
    ارتباط معنی در فرم شعر میبایست رعایت شده و خواننده به مفهومی کاملا روشن دست یابد
    (نوشم مِی و حال من دو چندان تاریک است)
    این مصرع را به عنوان نمونه آوردم :
    من می می نوشم و حال من دو چندان تاریک است؟یعنی می حال تاریک مرا تاریک تر میکند بجای روشن کردن ؟
    به هرحال خواننده اینجا با بیان صریح و گویا طرف نیست .
    امید وارم جسارت حقیر را پذیرفته و نقد را به حساب بی تعارف بودن با شعر بگذارید.
    نویسان و مانا باشید بزگوار🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    • جواد مجیدی راد

      آبان 5, 1399

      سلام و درود
      با تشکر از شما استاد گرامی
      قطعا پشنهاد و نقدی که بر شعر بنده فرمودید را مد نظر قرار خواهم داد برای بهتر سرودن …
      🌹🌹🌹🌹

      • مازیار نژادیان

        آبان 6, 1399

        سپاس که به مهر می خوانید و همراهیم تا شعر شدن رفیق🌺🌺🌺🌺🌺🌺

نظرها
  1. رسول رشیدی راد

    آبان 4, 1399

    🌹🌹🌷🌸💐

  2. جواد مهدی پور

    آبان 5, 1399

    درود بر شما جناب مجیدی راد عزیز

    پیروز باشید

    💐🙏💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا