🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 جلوه ی یزدان

(ثبت: 258492) فروردین 26, 1402 

1)
سجده بر معبدِ توخالیِ قدیس چرا
بهرِ هر دیوِ پلید این همه تلبیس چرا

معبدِ مرگ , که بتخانه ی سالوسانست
سنگِ نفرت به تنِ سنگیِ ابلیس چرا

گر که در قلبِ همه جلوه ی یزدانی هست
بهرِ او صومعه و معبد و تندیس چرا

کینه ی برزخ و تهدیدِ خدایانِ فریب
در رهِ مرگ و فنا وعده ی پردیس چرا

چه خدایی که رخِ خونیِ خفاشانست
معبدِ آینه در خونکده ی خیس چرا…

2)
تا به حکم خردم همرهِ ابلیس شدم
بهرِ این خاکِ رها لایقِ تقدیس شدم

ابرِ خونین وطن در سَحَرِ لاله ی سرخ
من از این شبنمِ سوزانِ خزان خیس شدم

همه بتها چو شکست و تبری تیز نبود
همچو روحی ز خرد پیکرِ تندیس شدم

پرچمِ دینِ ستم را بگرفتند و به خون
کفنِ سرخِ رها گشتم و تلبیس شدم

نه خدا هست و نه ابلیس ولی میدانی؟
که به ادغام همه معنی تسلیس شدم

 

منصور فرزادی 2010

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. رسول علی محمدی

    فروردین 26, 1402

    سلام و درودها
    ابرِ خونین وطن در سَحَرِ لاله ی سرخ
    من از این شبنمِ سوزانِ خزان خیس شدم

    مانا و تواناباشید🙏🌹

    • منصور فرزادی

      فروردین 27, 1402

      درود و تشکر موفق باشید جناب علی محمدی ارجمند 🙏🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا