🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ابلیسان

(ثبت: 258899) اردیبهشت 7, 1402 

«بهشت»

زاهدِ دیوانه گر جایش بگردد در بهشت
چون جهنم می شود بهرِ وجودت هر بهشت

با وجودِ یارِ تو در دوزخِ فواره ها
پس چه ویران خانه ای باشد تو را دیگر، بهشت!

تکیه گاهِ روحِ ابلیس و جفاکارانِ رذل
قصرِ فردوسست یا کاخِ جفا آخر، بهشت

این جهنم در جهان بین و به احوالت بخند
کاین چنین میپرورانی خوابِ خوش در سر بهشت

دردِ دوزخ میشود پایانِ یارانِ خرد
خانه ی هرزان و نافهمان بگردد گر بهشت!

خاکِ ایرانم جهانی جاودانست و بدان
ذره ای از خاکِ آنرا من نریزم بر بهشت

من نه آن بیگانه ام کاین دینِ منحوسِ تو را
باورم گردد که میخواهم از آن محشر، بهشت!

«ابلیسان»

به روی فرشِ خدا جای گامِ ابلیسان
میانِ خانه ی ایزد کلامِ ابلیسان

نشسته نخوتِ میهن به سنگِ خانه ی مکر
چو خونِ مردم بیجان به جامِ ابلیسان

صدای دستِ تضرع به سینه ی افسوس
ندای ننگِ تمنا ز نامِ ابلیسان

نبود و بود خدا را چرا تو میجویی
که گشته عالمِ ویران به کامِ ابلیسان

ببین چه سجده کنانند و در رکوعِ ریا
به سوی قبله ی پوچش تمامِ ابلیسان

«مرو به صومعه کانجا سیاهکارانند»
مرو به خانه ی نحس و حرامِ ابلیسان

منصور فرزادی 2009

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (5):

نظرها
  1. برهان جاوید

    اردیبهشت 7, 1402

    به روی فرشِ خدا جای گامِ ابلیسان
    میانِ خانه ی ایزد کلامِ ابلیسان
    درود
    چقدر این مطلع زیباست و واقعی
    ماجرایی که در جوامع امروزی همه گیر شده
    دستمریزاد
    👏👏👏🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا