🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 جنگ جهالت

(ثبت: 209491) اردیبهشت 5, 1398 

جنگ هفتاد و دو ملت، به ره خودسري است

دين حق جنگ نـياورده ، همين كافري است

دين تحميلي و زوري ، ِز خداونـد كه نيست

دين بحق است ِزهر جنگ جهالت كه بري است

ليكن امروز به هر مذهب و دين مي نگرم

دين كه حق است دراين دهركه بي مشتري است

پايه ي دين خدا ،جنگ وجدل نيست،كه نيست

دين حق نور هدايت بُوَد و انوري است

دين كه اول زِ خدا ، وحي خدا بود نه جنگ

دين پُر جنگ ، از اين مردم كينه وري است

ياوران دين به ره صلح و صفا مي بود و عدل

دين حق را ز‌ِ خداونـد جهـان ، داوري است

هر كسي دين مبين را ، زِ ره فسـق و فجور

كرد اسباب به دستش ، پي تن پروري است

جنگ جهلي كه هم امروز،دراين دين خداست

زير سرهاي همين مردم ، سـر منبـري است

فسـق مـردم زِ ره موج ،چو طوفان بلا است

دين حق ، كشتي طوفان زده را لنگري است

دين كه يك راه عدالت بُوَد و صلح و صفا

عاقبت دين خـدا را ، زِ خـدا داوري است

هر كه بازيچه شمارد ، اثـر دين مـبين

خود بـبازد ،كه خودش حاصل بازيگري است

هـر نصيحـت به رفـاه همـه مـردم كـردم

هر نفهمي به گمانـش ، نظـرم سـروري است

حسـن امروز نگهدار ، خودت دين خدا

هر كه دين را نـشناسد ، به خـدا ابتـري است

٭٭٭

 

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اردیبهشت 5, 1398

    🌺🌺🌺🌺🌺🌺
    👏👏👏👏👏👏

    سلام و درود

    بسیار زیباست

    در پناه خدا🌿👏🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا