🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 جهان وطنی……

(ثبت: 259039) اردیبهشت 9, 1402 

 

ای بیگانه اندیشه ای
که می پنداری این جهان را یگانه وطن …….
تو بیکرانه بحری وُ ما ماهیانِ مشتاقِ وصال
که به باریکه آبراهان
صید قفس وُ اسیرِ تورِ بی مروتِ صیادانیم
اجیر شدگانیم به حرمانی جنون انگیز
پشتِ میلهٔ مرزها
دلخوش به موطنهای محقر
که یکایک ذبحِ شکمهای فربه یا نیزه به دست
خون همدیگر می ریزیم وُ نان همدیگر می سوزیم

(جهان وطنی یا اندیشه ای انسان مدار که
جهان را وطنی واحد و انسانها را شریک در تمام مواهب
دنیا می داند مرزها را قبول ندارد چون
به جبر همین مرزها اروپا همیشه غنی و آفریقا همیشه
فقیر است این اندیشه تقریبا در اکثر ادیان بعنوان پایان
غایی نبرد خیر و شر و مبنای حکمیت عدالت بر جهان
ذکر شده است)

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اردیبهشت 9, 1402

    درودتان

    عالی ست

    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌🌹🌱

  2. سیمین حیدریان

    اردیبهشت 9, 1402

    درودها 👏🌹

    • علی زمان خانمحمدی

      اردیبهشت 9, 1402

      بسیار سپاس از لطفتان ارجمند و گرانمایه زنده و پاینده باشید

  3. محمدعلی رضاپور

    اردیبهشت 9, 1402

    سلام و درود و عرض ادب

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا