🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 جور خسان

(ثبت: 230416) مرداد 23, 1399 

« جور خَسان5 »

حسن تو خسته دلي6 بيش ديگران داري
چرا تو خسته دلي در خودت ، نهان داري
اگر زِ خسته دليـَت ، تو ذره اي گويي
هـزار آتش سـوزنده ، بـر زبان داري
ترحّمي به خودت ، آه آتشيـن به در آر
و گر نه آتش سوزنـده ، در درون داري
فضاي فكر بلندت، زِ ظلم مردم سوخت
تو زجـر مردم بد خـواهِ بد زبان داري
تو را به راه حقيقت بلند مرتبه اي است
از آنكه هـر بدِ مخلوق را نهان داري
زِ آسمان ، ره رهـروان حق بـشنو
زِ راه حق طلبيـَت ، تو صد نشان داري
هـزار هاتف غيبي ، همين سخن گفتنـد
هـزار خستگـي از خلق ناتوان داري
گمان بد بِـبردند ، خلق بـر حقيقت تو
حسن تو خستگي از خلقِ بد گمان داري
حسن زِ جور خَسان، از صراط حق مگذر
كه در صراط حقس، خويش در امان داري

٭٭٭
5- فرومايگان 6- دلتنگ – دل افكار
حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    مرداد 23, 1399

    🌹🌹🌹

  2. رسول رشیدی راد

    مرداد 25, 1399

    🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا