🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 جیفه دنیایی چنان ما را فریب

(ثبت: 213097) مرداد 29, 1398 

شکر ایزد همچو کوهی استوار
همچو کوهی استواری ،افتخار

جانمازت کعبه ای شد جان من
حلقه بابی ،کعبه گشتی ای نگار

کثرتی بینی جهانی را دلا
یک برابر خلقِ بسیاری چکار

واقعیّت نفسِ خاطی آدمی
از شیاطین همرهی ، لا کردگار

جیفه دنیایی چنان ما را فریب
بینِ باطل گر چه حقّی آشکار

ای برون از خاک والایی نشین
هر کسی را ، نامه اعمال اعتبار

خود قوی گردان به تقوایی دلا
همچو هر یک اولیایی ،در دیار

گاه چون موسی گهی چون نوحیان
گه خلیلی شو که با حق اقتدار

با محمّد همنشین خاتم نبی
با وصی ، هر انبیایی رستگار

با نمازی لحظه چنگی زن به او
تا عروجی سمتِ آن پروردگار

منتظر در انتظاری مانده بین
چاره ای لا صبر باید اختیار

خوش بر احوالت الهی ریسمان
با قوانین ، حُکم الهی ، برقرار

بس کنم کافی ولایت دار عشق
والیا ، خود منتظر ، در انتظار

ولی اله بایبوردی

14 / 05 / 1398

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. علی معصومی

    مرداد 29, 1398

    درود و ارادت
    جناب بایبوردی نازنین
    رقص قلمت همیشگی باد……🌹🌹

  2. ولی اله بایبوردی

    مرداد 29, 1398

    سلام

    استاد معصومی گرامی

    سپاس از همراهی تان

    عید سعید غدیر خُم مبارک

    تقدیمی :💐

    بار دیگر عید شد عید ولایت عاشقان
    بزم آرا راه عشقی ، راه عشقی در میان
    هر وجود از آفرینش خُم غدیری را به یاد
    بر چنین فرخنده روزی بس مبارک هر زمان

    ولی اله بایبوردی

    29 / 05 / 1398

    🌸🌸🌸🌷🌸🌸🌸

  3. … سلام استاد ارجمند
    عید پاکان نیز بر شما انسان پاک و فرهیخته مبارک…

    • ولی اله بایبوردی

      مرداد 30, 1398

      سلام

      استاد ترکمان عزیز

      سپاس از همراهی تان

      عید سعید غدیر خُم مبارک

      🍃🍃🍃🍃🌸🍃🍃🍃🍃

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا