🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 حباب روی آب

(ثبت: 4739) شهریور 12, 1396 

هر چند که شور شاعرانه
آویخته با   دوصد  بهانه
هر چند که رستن و جوانه
غلطیده بخون این ترانه
                             هر چند که عفت تغزل
                             گشتست بری زبوی هر گل
                              هر چند که سنبل و اقاقی
                              در حسرت یک نوای بلبل
هرچند که مستی شرابی
آغوش یکی مهی ربابی
هرچند که مانده بر دل افسوس
از عشق حباب روی آبی
                                 هر چند که دست همدلی ها
                                 افتاده بدست کاهلی ها
                                  هر چند که ما و من تو اکنون
                                  دادیم دلی به بیدلی ها
هر چند که علم بافضیلت
جاری شود از دهان حیلت
هر چند که حلقه و نگینی
گردیده مزین رذیلت
                                 هر چند که بغض خفته در جان
                                  پیچیده گلوی شور و افغان
                                 هرچند زخفتگان در خاک
                                 ناید که رسد نوای ایمان
هر چند زمثنوی قصیده
دیگر چه توان امید دیده
هر چند رباعی و ترانه
از معنویت همه بریده
                               بااینهمه خوانمت دو چندی
                                باشد که بدو دلی ببندی
                              باشدکه ترانه ای بخوانی
                           باشد که رهی زهر کمندی

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    شهریور 13, 1396

    درود بر شما جناب فتاح گرامی  زیبا سرودید

    زنده باشید

  2. طارق خراسانی

    شهریور 13, 1396

    سلام و درود بر جناب همایون فتاح

    بی تکلف عرض می کنم  خیلی روان  شعر می سرایید

    این نشانگر تسلط شما به اوزان شعر فارسی ست

    منتظر دیگر آثار زیبای تان هستم

    در پناه خدا

    • همایون فتاح

      شهریور 14, 1396

      سلامی مجدد 

      تمنا دارم جناب خراسانی استاد ارجمند ما کمترینیم از قلم شما.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا