🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 حدیثِ میش ها

(ثبت: 256629) اسفند 5, 1401 

 

میش ها
عجولانه سر کشیدند آخرین جرعهٔ آب
تا مبادا سَر رَود صبرِ سلاخ
اما او چه بی ترحم
قطره قطره بریخت آن آب را از حلقومشان
آه!! هزاره هاست تکرار این کردار
جان می دهد به انبانِ سلاخ وُ جان می گیرد از جوارحِ میش ها
بی آنکه
خللی آید به صفوفِ صبحگاهِ مسلخ
آری!! اینست
حدیثِ سرخِ سرهایِ ساده لوحان وُ رزقِِ پُر زرقِ زیرکان

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. مهدی سیدحسینی

    اسفند 5, 1401

    درود جناب خانمحمدی
    بهره بردم با آرزوی توفیق الهی و سلامتی 🌹🌹

  2. طارق خراسانی

    اسفند 5, 1401

    سلام

    شعری که انسان را منقلب نکند حال چه به شادی چه به غم، آن شعر نیست حتا اگر شاعر از واژگان نفیس و بکر سود جسته باشد.
    این شعر مرا عمیقا تکان داد.

    درودتان

    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌🖤👌👌👌🌹🌱

    • بسیار سپاس از لطفتان استاد ارجمندم زنده و پاینده باشید

  3. مهرداد مانا

    اسفند 6, 1401

    میش وار
    سر در پوستین بردگی و
    موش وار
    دیده در دوزخ تیرگی
    دعوی خون سیاوش را پیراهن پاره ی عثمان بر چوب کرده ایم و
    خیال خام خلافت را
    مصحفی بر نیزه !!

    ۱۳۸۴ دفتر چهارم
    تقدیم به صفحه ی خوبتان

  4. س ن روشن

    اسفند 6, 1401

    بادرودبیکران،
    میش رافرموده ایدبه درستی،،
    وامامیش راصفت باشددرپذیرش،ازهرچیز،
    میش راصفت درنپرسیدن وندانستن نیزهست،
    درپارسی عموم این دسته راگوسپندنامندو
    گوسپندرادونوع باشدشامل میش وبز.فرزندبززابزغاله نامندوفرزندمیش رانیزبره گویند.
    اماجماعت مسلخیان صرفاً گوسپندان نیستندو میتوان گاووگاومیش وشتر ودررده های پایین تر ،ازمرغ وخروس نیرنام برد.
    جملگی دریک صفت مشترکندوآن هم نپرسیدن وعدم اعتراض است درطول زندگی، تاآستانه ی سلاخی.درپناه ایزدوبرقرارباشید.🌹🌹🌹🌳💐

  5. امین

    اسفند 7, 1401

    به به بسیار عالی

  6. امین

    اسفند 7, 1401

    سلام
    درودها جناب
    بسیار عالی بود

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا