🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 حضرت حسین! سلام

(ثبت: 214078) شهریور 7, 1398 

(قالب شعری سه گلشن: آغازگر+ بدنه+ پایانبخش؛

هربخش با حداکثر تنوع در امتداد و قافیه)

سلام، امام دل بی قرار، حضرت عشق!

سلامی از دلِ چشم انتظار، حضرت عشق!

طنینِ پرچمِ عشقت، بهشت آواز است

و نازِ نامِ تو ای عشق! عاشقی ساز است

دلم زمینه ی پرواز تا دلِ پردیس

و با ترانه ی فُطرُس، عجیب همراز است

و دیشب عاشق مجنون، مقیم میکده شد

به روی عاشق مجنون، همیشه در، باز است

حسین اگرچه پیمبر نبود، معجزه داشت

نه این که معجزه بلکه خدای اعجاز است

چقدر دل که به نام حسین، زنده شدَه ند

همیشه نازِ نسیمش ترانه پرداز است

سلام، نور خدا، بهترین تغزّل سرخ!

گلاب رازِ دلاواز نغمه ی گل سرخ!

سلام، رنگ خدا، حضرت حسین! سلام

سلام، دلبرِ زیبای هر تأمّل سرخ!

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. هادی بیابانی

    شهریور 7, 1398

    سلام دوست عزیزم متاسفانه بنده زیاد با این قالب آشنا نیستم فقط می تونم بگم اجرت با امام حسین ع🙏🌹💙

    • محمدعلی رضاپور

      شهریور 7, 1398

      سلام هادی جان!
      عمیقا مرا به فکر فرو برده ای. قالب و این جور چیزها بهانه است.
      اگر قدری عمیق تر ببینیم، اینها همه بازی و بازیچه است و چه کنیم که زندگی دنیا با همین بازیچه ها آمیخته است؟
      آنچه می ماند، همین معنویت ها ست. همین اخلاصی ست که در شما هست و انسان را به فکر وادار می کند.

      اجرت با امام حسین ع🙏🌹❤️🌈

  2. طارق خراسانی

    شهریور 8, 1398

    سلام و درود

    نیمه های، شب آمدم سراغ شعر زیبایت تا خوب با حوصله آن را بخوانم
    واقعا عالی ست
    لذت بردم

    در آینده در هر دو قالب شعر خواهم گفت الان خیلی سرم شلوع است.

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏🌿

  3. علی معصومی

    شهریور 8, 1398

    🌿🙏🙏🙏🙏
    درود ارجمند
    السلام علی الحسین
    و علی اولاد الحسین
    و علی اصحاب الحسین
    علیه السلام….🌹
    دوباره ماه محرم رسید و وقت عزا شد
    دوباره مرغ دلم رهسپار کوی بلا شد
    ورق بزن بسر انگشت اشک مژگان را
    دوباره موسم حزن و دوباره کرببلا شد
    ….
    🌺

  4. محمدعلی رضاپور

    شهریور 21, 1398

    سلام و احترام و سپاس فراوان از الطاف تان🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🙏

  5. مهر 2, 1398

    درود ها
    بسیار زیبا سروده اید
    در پناه خدا🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    • محمدعلی رضاپور

      فروردین 8, 1399

      درودها و سپاس ها
      در پناه خدا🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌿

  6. پوریا یاری فرد

    مهر 14, 1398

    سلام ،بنده شعر شما را خواندنم بسیار عالی بود👏👏👍

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا