🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 حیله دیپلماتیکی

(ثبت: 228553) تیر 6, 1399 
حیله دیپلماتیکی

 

هوادار کسی هستم ؛ هواخواهش فقط نیکی‌ست
مقیم کشور خوبان و این اطراف و نزدیکی‌ست

اگر تسخیر کردت سایهٔ زشتی ، بدان این را :
دلیل بودن مهتاب حضور تلخ تاریکی‌ست

زمام اختیارمان و افسار حقوقمان
به دست بیسوادی که شکم پروردهٔ خیکی‌ست

گهی باریکی راهی برنجاند ز راه رفتن !
بدان دریا تشکّل یافتهٔ رودهای باریکی‌ست

بزن قدّارهٔ وحدت ، بِبُر دستان بیدادی
دو نیمش کن سیاست حیله‌های دیپلماتیکی‌ست

زمان را بر عقب راندن برابر با فلج ماندن
بر آن ملیّتی لعنت بدون فن و تکنیکی‌ست

زبان پارسی قومیّتی اصلاً نمی‌شناسد
گرامیداشت ایرانی و افغانی و تاجیکی‌ست

حیله‌دیپلماتیک
یزدان_ماماهانی
سرایش۵_۴_۱۳۹۹

ــــــــ🍃🦋گیـــتار بی تــــار🦋🍃___

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا