🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 حیله مکن، فتنه مشو، ماه باش

(ثبت: 4924) مهر 30, 1396 

حیله مکن، فتنه مشو، ماه باش
خیز و بیا  راهبَرِ  راه باش

ناله مکن، آه مکش، غم چرا؟
دشمنِ اندوه و  غم و آه باش

شاد بنوش  و  زِ من ات  نوش نوش
شادترین  شادیِ دلخواه باش

کی به تو گفتم بشکن جام را؟
مستِ می ناب، که گه گاه باش

حسرتِ این چرخ نباید که خورد
گوش کن این نکته و آگاه باش

این شبِ تاریک، سحر می شود
پیرِ خردمندِ سحرگاه باش

بندگی خلق، بجز غم چه داشت؟
طارق من، بنده ی الله باش

شاهِ جهان است خداوندِ عشق
عشق بیاموز و مرا شاه باش

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):