🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خلاق جان

(ثبت: 210057) اردیبهشت 31, 1398 

ببين آن حكمت خلاق جان را
طراز حكمت آن مهربان را
همين حكمت كز آن اول بنا كرد
شب و روز و زمين و آسمان را
ببين آب و هوا و ماه و خورشيد
كه طباخ تو شد ، پرداز4 نان را
فضاي آسمان بر ما رهي نيست
كه تا پويم رهي ،بينم عيان را
تصور گر رها كردي به دوران
نكوتر بنگري كون و مكان5 را
نشان مُلك عقبي بر تو دادند
بزن بر آن نشان ، تير كمان را
شعار ملك عقبي بر زبانهاست
توان باور كني ، ذكر زبان را
به دنيـا پاسباني بهر عقبی
نصيحت كن ،بر عقبي پاسبان6 را
چو مرغي در قفس ، بي آشياني
در عقبي بنگري آن آشيان را
خدا هر بنده اش را امتحان كرد
تو نيكوتر بياور ، امتحان را
نگه كن ،كاروان سالار ما رفت
بجو آن رسم و راه كاروان را
علي (ع)شد كاروان7 ملك عقبي
كه رهبر شد ،همه خلق جهان را
بُوَد دنياي دون ، سربار آدم
زمين بگذار اين بار گران را
بهشت از بهر آدمها بنا شد
تو درياب آن بهشت جاودان را
به دنيا استخوانهايت بـپوسد
حفاظت كن تو روح استخوان را
حسن ،تا كي به دنيا پاي بندي
خبر كن جمله ي پير و جوان را
٭٭٭
4- سازنده 5- جهان و همه موجودات آن 6- نگهبان- مراقب 7- وكيل – كارگزار

 

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا