🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خیال خام

(ثبت: 7074) آبان 18, 1397 

« خيال خام »

خيال خام   اين  ملت ،  نمي بايد   به كار   افتد          

و  گرنه  كار  اين  ملت ، زِ   راه   اعتبار    افتد

خيال  و فكر دانايان ، زِ  ملت  گر  به  كار  آيد          

چو اين  مبنا  زِ دانايي است،ملت  هوشيار  افتد

خيال وفكر يك ملت،به يك سطح مساوي نيست          

 اگر  رأي از همه جويند، كشاكش آشكار  افتد

اگر  ملت  همه  دانا  و  دانشور  بُدند   و  همره           

 نمي بايست  در ملت  كشاكشها  به كار   افتد

اگر  اجماع  يك ملت ، به ناداني  شوند  همره           

هر آنكس هر چه  دانا شد ،زِ ملت بر كنار  افتد

دُرِ نطقي اگر  صاف است و با آن  راستي  باشد          

 به  گوش   راستي  جويان ، چو  دُر  آبدار   افتد

حسن در  ملت  نادان، تو نطقت را  نهان بگذار          

به  دانايان ملت گو، كه نطقت  خوشگوار  افتد

٭٭٭

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (1):