🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دار فنا …

(ثبت: 4939) آبان 3, 1396 

                      «به نام خدا»

        بیهوده نخور غُصِهٔ این دارِ فنا را ؛

        دریاب همین لحظهٔ کوتاهِ بقا را !

      از فلسفهٔ زندگی و مرگ چه دانیم ؟

         باید بپذیریم ؛ قوانینِ قَضا را !

     بی هیچ گناهی همه محکومِ حیاتیم ؛

      در بند کشیدست جهان، تک تکِ ما را

 می نوش که افسانهٔ هستی همه هیچ است 

      خوش باش دمی تا نروی راهِ خطا را

    آن کس که تو را کرده فراموش رها کن ؛

    یک عمر نکن ، خرجِ جفا ، گنجِ وفا را !

     اندیشهٔ فردا نکن ای ؛بی خبر از عمر ؛

     شاید که نباشیم جز این ؛ یکشبه، یارا

  هر کس که مُقَرَّب بُوَد این چرخِ فسونگر ؛

    صد جرعه به او بیش دهد جامِ بلا را

« مهران »؛ چه کسی واقِفِ اسرارِ الهیست ؟

  پایان بده این قِصّه و این خوف و رجا را !!!

                  « مهران اسدپور »

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    آبان 4, 1396

    سلام و عرض ادب محضرتان استاد اسدپور گرامی

    از شعر بسیار زیبایتان بهره مند شدم

    عالی سرودید

    • مهران اسدپور

      آبان 4, 1396

      درودها جناب دکتر مهدی پور ارجمند ؛

      با سپاس از بنده نوازی و مهر مدام حضرتعالی ،،،

      همانطور که بارها عرض کرده ام حقیر در محضر شما سرور گرانمهر و دیگر شعرا و فرهیختگان «شعر پاک»، شاگردی خُرد و نو آموزی بیش نیستم…

      در پناه حق پیوسته شاد و تندرست باشید.

  2. طارق خراسانی

    آبان 4, 1396

     می نوش که افسانهٔ هستی همه هیچ است 

          خوش باش دمی تا نروی راهِ خطا را

        آن کس که تو را کرده فراموش رها کن ؛

        یک عمر نکن ، خرجِ جفا ، گنجِ وفا را !

    سلام و درود 

    الحق اثر زیبایی ست 

    در پناه خدا 

    • مهران اسدپور

      آبان 4, 1396

      درودها حضرت خراسانی ارجمند ؛

      حضور همیشه ارزشمند و نگاه پر مهرتان را سپاس میگویم …

      در سایهٔ عنایات حضرت حق پیوسته موفق مأجور باشید .

  3. سلام علیک

    آفرین ها بر شما شاعر حکمت سرا

    الحق که پسندید سواد من عامی

    اندیشه زیباطلب و طبع شما را

    • مهران اسدپور

      آبان 5, 1396

      درودها جناب علیخانی عزیز ؛

      با اغماض و به مهر خوانده اید دوست بزرگوار …

      ضمناً حقیر بدون اغراق حضرتعالی را در سرایش و طبع آزمایی نه از عوام ، بلکه از خواص و تأثیر گیرندگانِ حضرت مولانا و شیخ اجل میدانم …

       

      توفیقتان افزون باد ، به مدد الهی …