🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 داغ عشق

(ثبت: 248951) تیر 12, 1401 

 

داغ عشق ماست بر رخسارهء دل بی نشان
مدعی اما به پیشانی کند داغش عیان

او زند بر طبل پیشانی هوار رنگ خویش
عشقبازی بی هیاهو، کار ماست اندر نهان

بر محاسن میزند وسمه ، چَفیه روی دوش
در صف اول نشیند ساعتی پیش از اذان

آنچنان پیچد وَلَاالضًّــالین در شبه العسل
تا که شهدِ غلظتش ، ریزد بکام مؤمنان

انماالزلزال را تفسیر شیوا می کند
ذرة المثقال بیت المال هم سد الجنان

می کند سرگشته خلقی با چنین اطوار پست
چون ندارد عشق ؛ از نفسش نماند در امان

عشق تنها راه انسانیت و آزادگیست
آدمیت را کند عشق تو ؛ با تو توأمان

عشق باشد کهکشان پیمای اهدایی یار
تا رساند راضیا جان تو را بر جانِ جان

هان ؛ مشو با اهل تقوای دروغین همنوا
ورنه گلخن میکند؛ گلخانه ات تزویرشان.

#سیدرضاموسوی_راضی #راضی
_،_ _ _،_ _ _،_ _ _،_
بحر؛ رمل مثمن مقصور.

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. عظیمه ایرانپور

    تیر 12, 1401

    درود بر شما
    زیباست
    قلمتان سبز🌺

  2. محمدعلی رضاپور

    تیر 12, 1401

    سلام و درود

  3. 💖💖💖💖💖💖🙏🙏🙏🙏👏👏👏👏👏👏
    درود و هزاران سپاس از عنایت مهربانانهء شما و ابیات زیبایتان.

  4. طارق خراسانی

    تیر 12, 1401

    عشق تنها راه انسانیت و آزادگیست
    آدمیت را کند عشق تو ؛ با تو توأمان
    عشق باشد کهکشان پیمای اهدایی یار
    تا رساند راضیا جان تو را بر جانِ جان
    سلام و بس درود

    خیر مقدم❤️🌹

    در کلاس درس استادم می آموزم
    در پناه خدا🌿👏👏👏👏👏👏👏👌🌿

    • سپاس بیکران از عنایت و محبتهای بیدریغتان. سعادتیست مجاورت شما نازنین ، باشد که از این مجاورت بیاموزم و در سایه سار مهرتان بیاسایم…

  5. نسرین حسینی

    تیر 12, 1401

    درودها برشما 👏👏🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا