🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دختر دهقان

(ثبت: 259202) اردیبهشت 14, 1402 

“دختر دهقان ”

خوش بَر دِلَکُم هَمی حَوالی
پیچیده صدایِ دارِ قالی

خوش بَر دِلَکُم دخترِ دهقان
نقشِ دِلو میبافه چه عالی

گرمش شُدو روسَریشو وا کِرد
” ای” دِل گیره موهایِ شِلالی

دَسَم رویِ شونَش لَبِ چشمه
خیلی جَری یِ کوزه سفالی

تُندی بُرو تا کِسی ندیده !
کی رفته خبَر کِرده اَهالی !

خوش بَر دِل مُو قُل قُلِ قلبُم
میجوشه پیشت میونِ شالی !

رویِ همه اِسما خط کِشیده
با رنگِ هَمو چِشمِ زُغالی

شکر خُدا سِیلِش میکُنُم مُو
آفتابِمو شَب هایِ هِلالی

داغِ نَنه ، هُورتی زِدی بالا !
خوردی پِسِرو چایی رُ خالی!

خوش بر دِلَکُم نی زنِ سیتو
دَس اَفشونِته اَوِلِ سالی

 

میثم علی یزدی رفسنجان

بهار ۱۴۰۲

به کوشش مهرداد عزیزیان

پانویس: قالب غزل ترانه (Folklore )
واژه ی این در گویش محلی:ای
سیل کن: ببین

درقالب ترانه وزن عروضی دستخوش تغییر شده و از حیطه ی اصول وزن غزل کلاسیک خارج می‌شود.

 

 

 

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اردیبهشت 14, 1402

    سلام

    عجب ترانه زیبا و گیرایی بود

    ای میثمِ مهربانِ یزدی
    از عشق تو خود که کهکشانی

    نوشیده و مست کرده جان را
    این شعر شراب آنچنانی

    آفرین
    عالی بود

    در پناه خدا 🌱🌹❤️❤️👌👌👌👌👌❤️❤️🌹🌱

    • میثم علی یزدی

      اردیبهشت 14, 1402

      عرض ادب استاد طارق خراسانی
      سایتون بر سر اهالی هنر
      مستدام باشد
      افتخاری هست بودن در جمع عزیزان و همچنان شاگردتان هستم 🌹🌹

  2. محمد رضا شرعی ( شبگرد )

    اردیبهشت 14, 1402

    سلام و درود
    حس خوبی داشتم از خواندن این اثر
    لذت بردم
    سپاس

  3. غلامحسین جمعی

    اردیبهشت 14, 1402

    درودو سپاس بر شاعر فرهیخته و بزرگوارم

    جناب یزدی

    دستمریزاد ترانه ی خوب و با احساسی عزیز

    🙏🙏🙏🙏🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا