🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دریاچه املاح

(ثبت: 220383) دی 12, 1398 

 

دریاچه ی املاح
تقدیم محضر مقدس امام زمان(عج)
به امید گوشه چشمی

عمری پیِ آبِ کوزه سیاح شدم.
در کشتیِ اشکِ دیده ملاح شدم.

صد مرتبه بی تو در خودم جان دادم.
متروک ترین خانه ی اشباح شدم.

در طورِ مناجاتِ دلم معتکفی.
موسی نشده صاحبِ الواح شدم.

زندانیِ در قعرِ سیه چالِ فراق.
قحطی زده ی فالقِ اصباح شدم.

تا بوسه، غزل زنم به پیشانیِ تو.
بر کلکِ خیالِ خسته طراح شدم.

اشکم شده ته نشینِ خونِ جگرم.
از شورِ تو دریاچه ی املاح شدم.

عاشق چو شود به رنگ معشوقِ خودش.
دلخواهِ تو در هر نفس اصلاح شدم.

بر منبرِ آهِ خانمان سوزِ دلم.
در کرببلای سینه مداح شدم.

رسول رشیدی راد(مجتبی)

1398/08/16

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها 12 
  1. سلام و درود

    اجرتان با ولایت

    دست مریزاد

    🌺🌺🌺🌸🌺🌺🌺

    • با سلام و درود خدمت شما
      ممنون از لطفتون
      زنده باشید
      🌹🌹🌹🌹

  2. حامی شریبی

    دی 12, 1398

    به شهادت
    موجها …
    چشمهایت
    یک دریا
    حادثه است
    این گفته ی
    ساحلی ست
    که
    پایان حرفش
    همین قایق
    شکسته ها ست

    حامی شریبی

    🌹🌹🌹🌹🌹

  3. علی معصومی

    دی 12, 1398

    درود و ارادت
    جناب رشیدی نازنین

    در کوچه ی انتظار ماندن، سخت است
    از نرگس مست یار خواندن، سخت است
    ….

    من ماندم و از شما نیامد خبری
    آواره ی کوچه های ارواح شدم

    🌺🌸🌺🌸🌺🌸

    • با سلام و درود خدمت شما آقای معصومی عزیز
      ممنون از لطف همیشگی شما
      زنده باشید
      طبعتون همیشه جاری
      🌹🌹🌹🌹

  4. درود ها استاد
    بسیار زیبا سروده اید
    پاینده باشید
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    • با سلام و درود خدمت شما
      ممنون از لطفتون
      بزرگوارید بنده شاگرد تمام دوستان هستم
      و از همه می آموزم

      🌹🌹🌹🌹🌹

  5. 🌹سلام و درود

    • با سلام و ددرود خدمت شما
      ممنون از حضورتون
      🌹🌹🌹

  6. عاشق چو شود به رنگ معشوقِ خودش.
    دلخواهِ تو در هر نفس اصلاح شدم. درود همشهری گرامی و فرهیخته ام زیبا و دلنشین و غزلی ناب خواندم مانند تمامی سروده های وزین شما
    شادمانم به حضور در این محفل گرم و صمیمی با وجود شما
    🌹❤️🌹

    • با سلام و درود مجدد از شما
      ممنون از لطف و مهربانی بی دریغتون
      زنده باشید و برقرار
      🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا