🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مسلمان حسن(ع)

(ثبت: 231929) مهر 4, 1399 

 

دل، اگر عبد مسلمان حسن بوده و بس

معرفت جو پیِ عرفانِ حسن بوده و بس

غافلی ای که گدای درِ حاتم شده ای

حاتم از خیلِ گدایانِ حسن بوده و بس

هر گدایی که درِ خانه ی او را زده است

پاسخش با لبِ خندانِ حسن بوده و بس

ناسزاگو خجل از کار خودش شد که کرم

تیغ برنده ی برهان حسن بوده و بس

حاجتش گشته روا از کرمش قطع یقین

هرکسی دست به دامان حسن بوده و بس

زاهدا بر دل خود راه مده شوق جنان

که جنان یک گل گلدان حسن بوده و بس

اهل بیت اند عزیز همه اما ز ازل

جان من بسته ی بر جان حسن بوده و بس

در مدینه، نجف و مشهد و در کرب و بلا

کل عالم همه مهمان حسن بوده و بس

نه فقط جنگ جمل که، دل هر معرکه ای

زیر پا عرصه ی جولان حسن بوده و بس

صلح او علت بر پایی عاشورا شد

کربلا جلوه ی طوفان حسن بوده و بس

سپری روز و شبم می شود از عشق حسین

روز و شب چرخش چشمان حسن بوده و بس

خانه آباد حسین است دلم،از عشقی-

که خراباتی و ویران حسن بوده و بس

جان عاشق به کفش با لک لبیک حسین

از ازل بر سر پیمان حسن بوده و بس

سینه زن گر که شدی عاشق و مجنون حسین

شک نکن لطف دو چندان حسن بوده و بس

در حرم مرغ خیالم همه عمر از سر شوق

جلد گلدسته و ایوان حسن بوده و بس

چشم هایش نشود روز جزا بارانی

هر که یعقوب به کنعان حسن بوده و بس

دست گیرش خود زهراست قیامت والله

هر که در روضه پریشان حسن بود و بس

به مناسبت 7 صفر شهادت امام حسن مجتبی(ع) به روایت معتبر

رسول رشیدی راد(مجتبی)

 

 

 

 

نظرها 14 
  1. علی معصومی

    مهر 4, 1399

    درود ها بر شما
    جناب رشیدی نازنین
    احسنت
    اجرتان با صاحب اثر
    ◇◇◇
    شعله ی خون حسین در پی تاراج ستم
    آتشی از دل سوزان حسن بوده و بس

    🍃🌹🍃🌹🍃

    در پناه خدا

    • با سلام و دروود خدمت شما گرانقدر عزیز
      ممنون از لطف شما
      تشکر بابت بیت تقدیمی و زیباتون
      🌹🌹🌹🌹🌹

  2. جواد مهدی پور

    مهر 4, 1399

    سلام و احترام جناب رشیدی راد گرامی

    عالی و آسمانی سرودید

    اجرتان با صاحب اثر

    شهادت امام حسن (ع) را به شما تسلیت عرض مینمایم

    زنده باشید به مهر

    درود ها

    💐

    • با سلام و دروود خدمت شما
      بسیار ممنون از لطف شما
      زنده باشید به مهر
      🌹🌹🌹🌹🌹💐💐💐💐

  3. 🌹❤️❤️🌹

  4. آرمان مرادی

    مهر 5, 1399

    درود دوست گرامی🌺🌺🌺

  5. درود و دستمریزاد🌹🌹🌹

  6. سلام و درود
    بسیار زیباست
    🌹🌹🌹🌹🌹

  7. سمیه صباح

    مهر 15, 1399

    جناب رشیدی راد گرانقدر
    با سلام و احترام؛

    بسیار زیبا است و به معنا.

    اجرتان با صاحب اثر ان شای الله.

    🌹🌹🌹🌹🌹
    🙏🙏🙏🙏🙏

  8. معصومه عرفانی

    مهر 16, 1399

    سلام
    بسیار زیبا سرودید
    جناب معصومی بزرگوار
    🌺🌺🌸🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا