🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 در آبادی اگر دیدی کسی خوشحال و خندان نیست

(ثبت: 269252) اردیبهشت 1, 1403 

 

در آبادی اگر دیدی کسی خوشحال و خندان نیست
مصمّم هم به دیدار کسی با چشم گریان نیست

اگر از خاطراتش با کسی چیزی نمی گوید
و یا در فکر دعوت از پرستوهای مهمان نیست

نمک بر زخم او هرگز نباید زد , به این خاطر
که کالایی بغیر از مرگ در بازار ارزان نیست

اگر دنبال نان آمد کسی از خانه بر دوشان
بگو جایی که موشک هست جای صحبت از نان نیست

هزاران لاله گاهی می شود پرپر به دست باد
دریغا ! شیخ از طوفان سیل آسا هراسان نیست

چرا دلهای بعضی پر شده از کینه و نفرت
مگر سلطان از این پروانه سوزیها پریشان نیست

به رقص آید اگر بلبل به شوق سوسن و سنبل
دلی لرزان کنار پنجره یا زیر باران نیست

ولی هستی اگر با سیل ویرانگر شود ساقط
کسی بی آبروتر از طرفداران سلطان نیست

شکوفا چون شود گلشن از آواز قناریها
کسی از زندگی هرگز در آبادی پشیمان نیست

کج اندیشی نااهلان به ما فهمانده در تاریخ
که جای زندگی با عشق، پیش یاوه گویان نیست

#مهدی_سیدحسینی
@sheroshirini055
۱ / ۲ / ۱۴۰۳

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اردیبهشت 1, 1403

    کج اندیشی نااهلان به ما فهمانده در تاریخ
    که جای زندگی با عشق ، پیش یاوه گویان نیست

    نه یک بل هزاران آفزین 🌹

    • مهدی سیدحسینی

      اردیبهشت 1, 1403

      سلام و ارادت
      ممنونم از لطفتون
      شاد و پایدار باشید🌷🌷

  2. مهدی محمدی

    اردیبهشت 1, 1403

    سلام و عرض ادب قلمتان تابان

    • مهدی سیدحسینی

      اردیبهشت 1, 1403

      سلام و درود
      سپاس از حضور گرمتون شاد و سلامت باشید 🌷🌷

  3. معین حجت

    اردیبهشت 2, 1403

    درود بر شاعر آگاه جناب سید حسینی بزرگوار 👏👏👏🌺🌺🌺

    • مهدی سیدحسینی

      اردیبهشت 2, 1403

      سپاسگزارم استاد حجت
      سلام باشید ان شاءالله
      در پناه حق 🌷🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا