🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دستگیـری کرد باید خَلق را , تا لازم اند :

(ثبت: 267101) دی 27, 1402 

 

دستگیـری کـرد بایـد خَـلق را , تـا لازم اند
تا به کِی ای شیخ این مردم ,شکیبا لازم اند

دین اگـر پاپـیـچِ دل گـردد, بینـداز و بـرو
راه تا از چاه معلوم است. , پاهـــا لازم اند

هم خُداخوب است هم خُرما,ولی در دُورِمن
مُـدّعی بـینم خُدایانی کـــه خُرمـا لازم اند

بی زُلیخا, عصمت یوسُف نمی اَرزد به هیـچ
نُکته در این است ، یوسُف ها؛ زُلیخا لازم اند

مَریمی کو ؟ یک شکم عیسی بزاید این زمان
ای بَسـا مُـرده که سَرپـایی مَسیحا لازم اند

سالـها درانحصارِحـاج صادق هـا” که نیست
گَهگُــداری , ساعتی , مَردم , پریـسا” لازم اند

فاصله چیــزی نــدارد کاخ هـا با کـوخ هـا
کـم نباشد سُفــره هـایی کـه تماشا لازم اند

بیـم دوزخ ، تکیه گــاه نُطقِ دُنیـادارهاست
ظاهرن “شهرو” فقط (یک عده ) دُنیا لازم اند.