🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عیدِ ما روزیست که …

(ثبت: 268557) فروردین 3, 1403 

 

عید ما روزیست که, باشیم صاحب اختیـار
در مصافِ زنـدگی ، ذهنـی نبـاشد زیـر بـار

عید ما روزیست که,هرکس که علم آموختی
افتخـار مــا به او باشد , نه به ایــل و تبـار

عید مـا روزیست که , درصنعت و فنـآوری
درجهـان باشیـم ,الگوی بـِلاروس و مَـجـار

عید ما روزیست که , ایران نبیند هیچ وقت
روی چنگیـز مُغـول , یــا تیـغِ تیمـورِ تَتـار

عید ما روزیست که ,هر صاحب اندیشه ای
خویش را پنهـان نسازد پُشتِ نـامِ مُستعار

عید ما روزیست که , از ترسِ جانِ خویشتن
هیچ ایـرانی نباشد چـاره اش ، تـَرک دیـار

عید مـا روزیست که , بر شاخه هـای ناروَن
بانگِ شورانگیـز قُمـری خیـزد و صوت هَزار

عید ما روزیست که , در هر کویرِ تشنـه ای
لاله و سُنبـل بـرویـد چـون بهـــارِ شیمبـار

عید ما روزیست که , فرسنگ ها دُنبال نان
کس نگـردد از دیـارش , رهسپــار چابهــار

عید ما روزیست که , درجای جای ملک جَم
هیـچ بانـویی نگـردد زجرکُش بـا سنگـسار

عید ما روزیست که , هرگــز نباشد کـارگـر
از سرِ چِمچارگــی هــا بــَردۀ سرمـایه دار

عید ما روزیست که با یک اَنـاالحق گفتنی
هیچ منصوری نبینـد خویـش را بـالای دار

عید ما روزیست که , این پوزبند( لال شو )
باز گـردد از دهـان , حرفی نباشد در مَهـار

عید ما روزیست که,هرکس به قدر دانشش
مَنزلت یـابـد نـه بـا دارایی و پول و دُلار

عید مـا روزیست که, بـا آستـیـن بـالا زدن
تا عمل ، یک گـام باشد فاصله ها از شُعـار

عید ما روزیست که , در تنـگـنـای زنــدگی
گوشمان باشد به الهامات هوشِ جَهل خوار

عید ما روزیست که در خُشکسالی های حِس
گُــل بـرویـانیــم در دلـهای نـا امیــدوار

عید مـا روزیست که, در هر کجا از شهر و دِه
سائـلی را کس نبیند مُلتمس , در رهگـذار

عید ما روزیست که, شَهرو بدونِ های وهوی
با دل خوش , گوسفنـدان را چَرانـد در کَلار

…………..

امید که سال پیش رو ,
سال کامیابی ها و شادیها باشد , برای ملتی که ..
همه نوع دردی را ..
تجربه کرده است.

و امید که , این تجربه ها
بستر ساختن ایرانی باشند به تمامی آباد
چرا که تا دردی تجربه نشود
قدمی به سمت درمان , برداشته نمی شود.