🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دستی بفشان

(ثبت: 247806) اردیبهشت 29, 1401 

دستی بفشان

همراه دل شکسته ای باش
بی تابی بال بسته ای باش

در پهنه ی دشت آرزوها
همپای غزال خسته ای باش

گاهی به هوای رقص برگی
در پای خزان نشسته ای باش

با هر که وفا ندارد ای جان
پیمانِ ز هم گسسته ای باش

وقتی که ترانه ای نداری
فریاد لب نبسته ای باش

بر ساقه ظلم اگر تبر بود
دستی بفشان و دسته ای باش

گردو نخوری به پوکی مغز
در حال و هوای هسته ای باش

زندانی تن تو را چه حاصل
از قید زمانه رَسته ای باش

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نقدها
  1. طارق خراسانی

    اردیبهشت 30, 1401

    سلام بر امیر بی نظیرشعر پاک

    ضمن سپاس از حضور گرم و بداهه ی زیبای تان در خضوص غزل اخیر شما این نوشته را هم در ذیل آن غزل زیبای تان گذاشتم و هم اینجا که دوستلن بخوانند.

    سلام استاد
    در خصوص این بیت زیبای غزل اخیر شما :
    بر ساقه ی ظلم اگر تبر بود
    دستی بفشان و دسته ای باش
    الان با عیال که صحبت کردم ایشان چون ادیب هستند و ادبیاتی،
    گفتند این مصرع شاهکار است.
    و اضافه کردند بی شک این شاعر ادیب توانایی ست
    نظر ایشان :
    اگر تبر را برای نابودی ساقه ظلم دیدی برای آن تبر دسته باش و تو هم او را یاری کن.
    استاد غزل شما شاهکار بزرگی است درودتان

    دز پناه خدا🌿👏👏👏👏👏👏👌❤️🌿

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اردیبهشت 29, 1401

    سلام جناب استاد مظلومی عزیز

    غزلی با شکوه و زیباست
    این بیت برای من کمی گنگ است
    من اینگونه برداشت کرده ام برای تبر ظلم دسته ای باش
    بر ساقه ظلم اگر تبر بود
    دستی بفشان و دسته ای باش
    اگر متظور دسته تبر نباشد اینگونه به نظر می رسد
    دستی بفشان و دسته ای باش یعنی خودت یک دسته و گروه باش.
    بهترین تفسیر تفسیر حضرتعالی ست

    در پناه خدا 🌿❤️👏👏👏👏👏👏👌❤️🌿

    • علی معصومی

      اردیبهشت 30, 1401

      سلام بر استاد خراسانی نازنین
      حضورتان همیشه برکت است و قدمتان به دیده ام منت
      اشاره جنابعالی بجاست
      کمی رندی در ابیات شش و هفت
      هست و لایه های پنهان و نهفته دارند.
      در مورد خاقی که شاره فرموده اید، دوپهلو هستند.

      و

      ارادت
      🌿🌺🌿🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا