🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دعای مادر

(ثبت: 235970) بهمن 15, 1399 

 

“دمی با غم به سر بردن جهان، یکسر نمی ارزد ”
کنارِ اشکِ حسرت ها گلی پرپر نمی ارزد

به دنیای دنی دل بستن آسان نیست ای عاقل!
رحیلِ عشق ، بر جاماندنِ آخر نمی ارزد

لباس عافیت بر تن ، کنی کافیست در دنیا
که هر خلعت به این دردانه ی داور نمی ارزد

لگام اسبِ باور را مکش محکم که می افتی
زمین خوردن ، به زیرِ پای این مهتر نمی ارزد

صدف نیکو شود وقتی که دُری در میان دارد
سخن گفتن بدونِ ، درکِ یک باور نمی ارزد

کلاغِ قصه ی ما هم ، به منزل می رسد آخر
که این افسانه ها بر ترک جان و سر نمی ارزد

نزن جام حماقت را ، به ارزش های انسانی
که گمراهی ی سرمستان به این ساغر نمی ارزد

به صحنِ عشقِ مردانه ، کبوتر حرمتی دارد
کبوتر بچه را ترساندن از خنجر نمی ارزد

تمامِ بزمِ عیش و نوشِ مهرویانِ خوش باور
به گرمای خمِ آغوش یک همسر نمی ارزد

هزاران استجابت از ، دعای مرشد و زاهد
به تعبیر دعای ساده ی مادر نمی ارزد

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. مدینه ترکاشوند

    بهمن 15, 1399

    بسیار زیباست
    بذر مهر دلتان افشان
    روزتان مبارک🌹
    🌸🌼🍁💐

  2. حسین شیرکوند

    بهمن 16, 1399

    ☘️🌻☘️🌻☘️🌻☘️

  3. لباس عافیت بر تن ، کنی کافیست در دنیا
    که هر خلعت به این دردانه ی داور نمی ارزد

    شما در شعر گفتن قیامتی

    لذت بردم

    به به از این بیت
    هزاران استجابت از ، دعای مرشد و زاهد
    به تعبیر دعای ساده ی مادر نمی ارزد

    . در پناه خدا

    🌿👏👏👏👏👏👏👌🌹🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا