🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عشق یعنی

(ثبت: 236664) اسفند 9, 1399 

 

عشق یعنی که تو باشی و غزل هم باشد
ساقی و جام می و بوس و بغل هم باشد

عشق یعنی عطش شبنم و بلبل خوشخوان
شور و سر مستی ِ زنبور عسل هم باشد

رقص وگلبوسه ی پروانه و شرم گل سرخ
ترسِ رسوایی و دعوا و جدل هم باشد

دست ها رخصت زنجیر شدن داشته و
دختر کولی رسوای محل هم باشد

چشم ها را که پس از رنج خزان باز کنیم
گرد سیاره ی دل طوق زحل هم باشد

عشق یعنی که بلرزد دل و سر بگذارد
بر سر شانه و پیغام گسل هم باشد

شاهد شاه نشین غزلم در آغوش
واعظ و معترفِ خیر عمل هم باشد

چادر رنگی گلدار بپوشد احساس
عشق در چنگ مفاعیل و فعل هم باشد

عشق یعنی که سر راه رسیدن گاهی
شحنه ی شب زده و کور و کچل هم باشد

بدوند از پی هم عقربه ها هرشب وروز
پس از این دولت شاهانه اجل هم باشد

 

 

 

 

نظرها
  1. حسین شیرکوند

    اسفند 9, 1399

    🏵🌷🏵🌷🏵🌷🏵

  2. مدینه ترکاشوند

    اسفند 10, 1399

    درود بر شما
    چه تشبیهات و ایهام زیبایی
    برقرار باد مهرتان
    🌹🌸

  3. عشق یعنی که تو باشی و غزل هم باشد
    ساقی و جام می و بوس و بغل هم باشد

    عشق یعنی عطش شبنم و بلبل خوشخوان
    شور و سر مستی ِ زنبور عسل هم باشد

    سلام

    این که شعر نیست
    عسل است
    شکر در شکر است
    به به
    الهی سلامت باشی و بسرایی

    در پناه خدا…. 🌿❤️👏👏👏👏👏👏👏👌❤️🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا