🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دنیا

(ثبت: 263155) مرداد 31, 1402 

 

به ذاتت لعنت ای دنیا که بر تو اعتباری نیست
تمام وعده هایت پوچ و رسمت سازگاری نیست

چه آدم ها که آزردی و با صد آرزو مردند
چه دل هایی که سوزاندی و آن ها را شماری نیست

چه بازی ها درآوردی سر هر کس به تو دل بست
نشستی تا ببازد، از تو جز این انتظاری نیست

خزان پشت خزان، حسرت پس از حسرت، اسارت، درد
در این تقویمِ نحسِ نانجیبت نوبهاری نیست

طنابِ پاره ات ما را به چاهِ “سادگی” انداخت
فرو رفتیم و فهمیدیم دستت،دستِ یاری نیست

هزاران خانه بر آب ِ خیال ما بنا کردی
ولی خاصیتت ویرانی است و ماندگاری نیست

یکی لبریز دارایی، یکی محتاج نان شب
عدالت پیشِ تو، جز شوخیِ تلخِ شعاری نیست

در این جا گندم از گندم نمی روید! چه بد رسمی ست
به رغم سعی و کوشش، حاصلت آنچه بکاری نیست

حلال دیگران باشد تمام زرق و برق عشق
که ما آزرده جان ها را تمنای نگاری نیست

فریبت را نخواهم خورد ای دنیای صدچهره
گذر کن… بیخیال ما، که ما را با تو کاری نیست

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. سینا دژآگه

    مرداد 31, 1402

    سلام و عرض ادب جناب گلشن ارجمند
    هزاران درود بر قلم توانمندتان. لذت بردم و آفرین‌ها نثار غزلتان کردم.
    در اوج باشید🌸🌸🌺🌺

  2. برهان جاوید

    مرداد 31, 1402

    درود برشما و زنده باد گرامی
    🌺🌺🌺👏👏👏

  3. محمد رضا خوشرو

    شهریور 1, 1402

    سروده ی خلاقانه ای بود

    موفق باشید.

    🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا