🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی طنز

(ثبت: 210992) خرداد 31, 1398 

چند دوبیتی طنز از محمدعلی ساکی

1_
نخوان پیشم رجز های حماسی
ندارد گفته هایت انعکاسی

اگر که گرگ باران دیده هستی
چرا از سایه‌ی خود می هراسی

2_
مخالف با خطا و انحرافی
نداری نقص فّنی و خلافی

چه زیبا پشت ماشینت نوشتی
نزن بر کامیون بار اضافی
3_

نه سبکت هندی است و نه عراقی
نه داری با خراسانی وفاقی

تهی از حرف نو، مضمون بکری
نگو که صاحب سبک و سیاقی

4_

اگر بارم کنی بی وقفه لیچار
گذاری صفحه ام هرروز بسیار

بدی را با بدی پاسخ نگویم
تو و حشر وحساب و عدل دادار

5_
تمام وعده های تو دروغه
تهی از ابتکار و از نبوغه

نکش آینده ای روشن برایم
که یلدایی یخی وبی فروغه

6_
علاقه به شکار و بزم داری
بجای شعر مشتی نظم داری

لباس صلح در شهرت شده مد
چرا برتن لباس رزم داری

7_خراب آباد کردی خانه ام را
شکستی زیر بارت شانه ام را

خبرداری که از قشری ضعیفم
فقط پرداخت کن یارانه ام را

8_
نگو با من حدیث لن ترانی
نگردان عاشق خود را روانی

نگو قصد سفر داری ز پیشم
نکش من را به مرگ ناگهانی

محمدعلی ساکی

 

 

 

 

نقدها
  1. درود استاد گرامی.
    با اجازۀ شما:
    عجب اشعار نابی داره ساکی
    عجب حال خرابی داره ساکی

    به مسئولین زند گوشه، کنایه
    سوال بی جوابی داره ساکی

    پس از تفریق و جمع و ضرب و تقسیم
    کلامی بس حسابی داره ساکی

    ببین مستم از این شعر دل انگیز
    عجب جام شرابی داره ساکی
    #رضا_زمانیان_قوژدی
    #بداهه تقدیم به استاد ساکی🌺🌺🌺🌹🌹🌹

نظرها
  1. درود بر شما بزرگوار . دستمریزاد

    🌿🌺🌺🌺🌿

  2. ولی اله بایبوردی

    خرداد 31, 1398

    سلام و درود استاد ساکی ارجمند

    طنز اجتماعی زیبایی ….

    دستمریزاد و دل نمیراد .

    🌸🌷🌸

    تقدیمی را از ما پذیرا باشید .

    1🍃

    کنی حرمت ، طبیبان را عزیزان
    که دردی را کنند درمان طبیبان

    مرا دردی است ، درمان ، ناپذیری
    به عشقی دردِ درمان گر چه پنهان

    2🍃

    تا کی ؟ غمِ دل ،کنیم پنهان
    خلقی به خروش ،گشته نالان

    له گشته به زیر پا چه گویم
    بی حال به کُنج خانه افتان

    3🍃

    فریاد کشان ،کسی به امداد
    امداد رسی ، نشد ،که فریاد

    خواهان کمک از این و از آن
    دادی بکشید ، دادگر ، یاد

    4🍃

    آرامشِ دل ، قرار یابد
    از خفته دلان فرار باید

    ای جلوه حیاتّ جاودانی
    بیدار دلی ، ز راه ، آید

    5🍃

    ماییم به دور هم میان شمع
    گِرد آمده ،دورِ شمع با جمع

    پروانه ، حکایت ، عشق آغاز
    هر کس بشنید گفته را سمع

    ولی اله بایبوردی

    🌿💐🌷🌺🌷🌿💐

  3. لیلا بهمنی( سالیز)

    خرداد 31, 1398

    سلام استادساکی بزرگوار
    مثل همیشه روان وعالی درود
    سایه تون برشعرپایدار🌹🌹🌹👏👏👏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا