🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 126

(ثبت: 243711) آذر 30, 1400 

 

هنـر نمايـي امروزه گـر چه رنگين است
ولي زِ معنويت خالي است و چركين است
هنـر اگـر نبود هم رديف علم و ادب
به دوش مرد هنرمند سخت و سنگين است
٭٭٭
به نام هر هنـري آدمي كه خوش بين است
يقين بُـوَد كه هنـر كار مرد با دين است
هنـر صحيح نگردد حسن به گفتـن حرف
چه حاجت به گفتن عسل، كه شيرين است
٭٭٭
هنـر به گفتـن تنها هنـر نـمي باشد
خصوصاً گفتـن تنها كه بـي اثر باشد
هنروري به عمل كردن است و سنجيـدن
كه پيشبـرد هنـر ، علم با عمل باشد
٭٭٭
هنـر به گفتـن حرفـي كه بـي اثر باشد
هر آنكـه باورش آمد ، بر آن ضرر باشد
هنـر زِ گفتـن حرفش هنـر نـمي گردد
براي ملت دانـا كـه درد سـر باشد
٭٭٭
هنـر نـمايـي هر كس كه بـي عمل باشد
به جاي هر هنـري ، موجب دغل باشد
هنـروري به عمل كردن است و كار نكـو
كـه كار مـرد هنـرمند ، با عمل باشد
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. خسرو فیضی

    آذر 30, 1400

    . با درودم نیک 🌺
    .
    . هنـر نـمايـي هر كس كه بـي عمل باشد
    . به جاي هر هنـري ، موجب دغل باشد
    . هنـروري به عمل كردن است و كار نكـو
    . كـه كار مـرد هنـرمند ، با عمل باشد
    .
    . استاد ارجمند و بزرگوار مانند همیشه زیبا
    . سروده اید . 🌺
    . در پرتوی رحمت خداوندی جنت نشین باشید
    . 🌺🌿🌹🌿🌺

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا