🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 192

(ثبت: 245865) اسفند 11, 1400 

 

طرفداري مكن جانا از آن افـراد ظلـم آور
كه ظلم هر تبهكاري نويسندش به صد دفتر
هر آن فرد تبهكاري كه ظلم آورده بر مردم
برآن ظلمي فشار آرَد كه ظلم خود كند باور
٭٭٭
خداوندي كه مي باشد به كار عدل خود داور
خدا اصلاً نمي باشد رفيق هـر ستـم گستر
خداي ما نمي خواهد كه هر كس را كند ظلمي
خدابا عدل و انصافش بر آن ظالم دهد كيفر
٭٭٭
يارب مگر غلـط شـده آييـن و ديـن من
خود شاهـدي كه دين تـو باشـد مبيـن من
هـا و هـوس كجــا بـتوان رهبـرم شــود
شيـطان نـمي تـوان بـشود هـم قريـن من
٭٭٭
كي مي توان حَسن كه خودت را چنان كُني
از كار سخت جسـم خودت ناتـوان كني
اين مـرغ روح از لب بام تـو مـي پـَرد
شايــد كه آشيــان به بهشت جنـان كني
٭٭٭
ذكـر خـداي خود كه تو وِرد زبان كنــي
بـتوان به بـاغ خلـد يـقيناً مكـان كنــي
عمرت به كار خير جهان صرف كار شــد
تا عـمر جاودان بسوي آن جـهان كنــي
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا