🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 245

(ثبت: 247532) اردیبهشت 16, 1401 

 

برادر راه آدم به همين دين مبين است
راه ديگري نيست ، ره آدمي اين است
هيهات ، از اين آدم بيچـاره مـغرور
كآن گرگ اجل در سر راهش به كمين است
٭٭٭
دلا از دانش و تقوي اگر يك راه پيمودي
توان از دانش دنيا زِ عقبايت بري سودي
به راه دانش و تقوي مداوم هوشياري كن
كه تا از دانش و تقوي بيابي راه بهبودي
٭٭٭
به راه دانش دنيا هر آن راهي كه پيمودي
در آخر مي شود فاني نمي آرد به تو سودي
تمام كار اين دنيا در آخر مي شود فاني
براي كار عقبايت ندارد سود موجودي
٭٭٭
جهـان از خلق نادان شـد به گردش
تمامش جنگ و جهل است و كشاكش
اگر دانـا دلي داري ، مـَرو پيـش
كنار كلبه ات بـنشين و بـيانديش
٭٭٭
غافل مشو از حق به حقيقت كه يقين هست
صد بار ، هزاران ، اثراتش به زمين هست
يك عمر به راهش بدويديـم و نديديـم
بر جُرم و خطاكاري ما آن به كمين هست
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. مدینه ترکاشوند

    اردیبهشت 16, 1401

    سلام درودها استادم
    عااالی دستمریزاد👏🏻👏🏻🍃🌹

    • حسن مصطفایی دهنوی

      اردیبهشت 18, 1401

      ازنگاه پرلطف ومحبت شما استاد بانو گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا