🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 261

(ثبت: 247925) خرداد 2, 1401 

 

ياران دهيد گوش ، بر اصل اين روايت
دنيا طلب نـباشيد ، مي باشد آن كراهت
اجماع مردمان را كي مي توان به يك راه
بر راه حق نماييم ، بر يك هدف هدايت
٭٭٭
حاجي زِ طواف آمد تا منزل خود بينـد
در مجلس خودخواهي صد بار كه بنشيند
اسباب و تجمل ها افزون كند از اول
ياد از اجلش نَبـوَد ، اين مجلس و برچيند
٭٭٭
حاجي برود كعبه از جنبه ي خود خواهي
از اصل و اصول ، كي باشدش آگاهي
در كعبه ، ره حق را كه مـي جويـد
برگشته زِ راه حق ، در جنبه ي گمراهي
٭٭٭
گر مسلمانان دنيـا ، راه دين پيدا كنند
مي توان، خود رابه رسم دين حق شيدا كنند
بهر تنظيم حكومت از براي مسلمين
پرچم توحيد را با دست خود بالا كنند
٭٭٭
گر مسلمانها به راه دين حق پويا شوند
آيه( لا اكراه قد تبيّن ) را توان گويا شوند
آيه( لا اكراه قد تبيّن ) را بخوانند متّفق
مي توانند بر هدايتهاي دين شيدا شوند
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. سارا رحیمی

    خرداد 2, 1401

    درود بر شما بزرگوار
    بسیار زیبا
    خداوند رحمت کند استاد را
    🌸🌸🌸

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شمابانو گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا