🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 295

(ثبت: 248863) تیر 8, 1401 

 

اي كه در نيكي گل بنگري و سيرت آن
نقش نقاش همان گل نگر و قدرت آن
آنكه از قدرت خود شاخ گل آرَد به وجود
واجب آمد به تو ذكرش بنمايي به زبان
٭٭٭
آفريننـده گل را نگـر و خالق آن
حكمت آنكه همه آدمي آ ورده ميان
آن همه آدميان را كه بياورد و بِـبُرد
اين چه نظم است و چه پيـدا و نـهان
٭٭٭
بارك الله حَسن اين حكمت حق گفت عيان
هر كه حق را نشنا سد بُود آن چون حيوان
حكمت و قدرت حق را چه واضح مي گفت
هدفش بود همان قدرت خلاق جهان
٭٭٭
در ملك حق پرستي آن ها كه راه پويند
بايد به راه پويند تا راه حق بجويند
راه بلند و بسيار هر كس نمي توان رفت
آنها كه راه رفتند بر ديگران بگويند
٭٭٭
دشمن اگر كمال مرا بُرد و زد به جيب
بهتر بُـوَد زِ دوست كه بر من زنـد فريب
راز نهفتـه ام برسانـد به دشمنـم
فريـاد از آن رفاقـت آن فرد نا نجيب
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. سیاوش آزاد

    تیر 8, 1401

    سلام موفق باشید

    • سلام و درود استاد
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. دشمن اگر كمال مرا بُرد و زد به جيب
    بهتر بُـوَد زِ دوست كه بر من زنـد فريب
    راز نهفتـه ام برسانـد به دشمنـم
    فريـاد از آن رفاقـت آن فرد نا نجيب

    درودها🌷🌷🌷🌷🌷

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر و استاد بانوی گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  3. مسعود آزادبخت

    تیر 9, 1401

    سلام و احترام
    روح استاد شاد
    زیبا بود
    🌹🌹🌷

    • سلام و درود
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا