🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 336

(ثبت: 250163) مرداد 25, 1401 

 

خداوندا بترسيـدم به كاري گر دغـل كردم
هرآن كاري كه نيكو بود به نيكوتر عمل كردم
خداوندا تو آگاهي كه كارم با حقيقت شـد
حقيقت را كه بشنيدم به معنايش عمل كردم
٭٭٭
خدايـا دانش و علمت بر آدم بيان كردي
در آخر از بهشت خود به دنيايش روان كردي
بنـي آدم نـمي شايد زِ فرمان تو بگريزند
به هر جايي كه بگريزند تو پيداشان توان كردي
٭٭٭
بار الها با تو هستم كي دلـم از تو جدا شد
خطكشم يا رب كجا شد تا كه آن كارم خطاشد
بارالها توبه كردم بخشش و لطف تو خواهم
بنده بيچاره بايد باز در نـزد خدا شد
٭٭٭
فكر جهانگيرد به من چون حلقه زنجير شد
بربست دست و پاي من مانند يك نخجير شد
آنجا كه ميخواهد بَرَد از بهر من آزادي است
آزرده يا آزاده تر گر مي برد تقدير شد
٭٭٭
عجب تير غضبناكي رهايش كردي از شست
خدايا تير دست تو به روي سينه ام بنشست
مگر تير دعاي من نيامد رو به كوي تـو
مگر آهم دغل دارد كه تيرش بر هدف ننشست
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. زهرا آهن

    مرداد 25, 1401

    درود بر شما گرانقدر

    سروده‌ای زیبا و درخور توجه است

    نام شاعر ماندگار🙏🍃🌿🌸🌺

    • حسن مصطفایی دهنوی

      مرداد 26, 1401

      سلام و درود بانو
      نظر لطف شماست
      شادکام باشید
      🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

  2. عظیمه ایرانپور

    مرداد 25, 1401

    درود بر شما
    روحشون شاد💐

    • حسن مصطفایی دهنوی

      مرداد 26, 1401

      سلام و درود بانو
      نظر لطف شماست
      شادکام باشید
      🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

  3. امیر جلالی

    مرداد 25, 1401

    گنجینه ای بسیار ارزشمند و کمیاب از شور و حال که بر مرکب واژه ها نشسته …
    آموزنده و بسیار دلنشین
    درود بر شما

    • حسن مصطفایی دهنوی

      مرداد 26, 1401

      ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا