🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 339

(ثبت: 250526) شهریور 6, 1401 

 

ترسي كه بيدار دل از ، ظلمت شب نيست
اين منحصر از ، بهر عجم يا به عرب نيست
اين نكته مهم است ، براي همه مخلوق
شيرين تر ازاين نكته ، شكريا كه رطب نيست
٭٭٭
برادر حرف مي گو، كه حرف حق نمي ميرد
دروغ و حيله بازيها ، به بُعد حق نمي گيرد
به حرف راستي بنگر، مسلم شد در اين دنيا
مسلم كذب و نيرنگ، كه رنگ حق نمي گيرد
٭٭٭
ديدي اي دل كه غم يار، دگر باره چه كرد
بار ديگر غم يارم ، دلـم آورده به درد
هر غمي بر دل من مي بُوَد از يار خودم
غم خوري كي كند آن ، غم به من آورده نبرد
٭٭٭
كجا توان پناه برد، زِ فتنه ها زِ بس كه هست
طريق آدمـي بـبين ، اسير دام فتنه است
طريقه نكو كجاست ، برون زِ دام فتنه ها بُود
كه آبروي آدمي، به پاكي و به عفّت است
٭٭٭
هر سر اين عقل ندارد، به يقين چو كدوست
عقل من طرفه دليلي است كه بين من و اوست
حسن اين حكمت حق را به يقيناً بشناخت
ناتواني و توانمندي من ، هـر دو از اوست
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. مسعود آزادبخت

    شهریور 7, 1401

    سلام و احترام جناب دهنوی گرانقدر
    روح استاد شاد
    سروده زیبایی بود
    🌹🌹🌹

    • حسن مصطفایی دهنوی

      شهریور 11, 1401

      ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر و استاد گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا