🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 341

(ثبت: 250604) شهریور 8, 1401 

 

عدل هـر عدليه معلوم نشد تا به كجاست
عدل اگر عدل خدانيست همان عدل خطاست
عدل اگـر خواهش افراد همان عدليه است
كي دِگر عدل زِ عقل است و زِ فرمان خداست
٭٭٭
در مـحضر ارباب عدالت خبـري نيست
از حقِ حقوقـي و عدالت اثري نيست
آن حق حقوقي كه همان جا شـده غصبـي
آن غصب كه كرده كه جز حيله گري نيست
٭٭٭
در بُعد تاريك جهان ، بنما به دقت يك نگاه
وانگه به دقت كُن نظر، بر روشن خورشيد و ماه
دقت بكن بالاترش ، بر روشنـاي صبح آن
كآن روشني بخش جهان ، بر دقتـت باشد گواه
٭٭٭
عاشـق لـذّت دنيــا، نَـبَرد راه به دوســت
فارغ از لذت دنيــا است ، كه جوينـده اوست
هر كه دلبسته به دنيا است، رهش حق نَــبُوَد
راه حق قسمت آن است، كه دلبسته به دوست
٭٭٭
عاشـق لـذّت دنيــا ، كه هوســباز بُــوَد
كــي توانــد كه در عقبـاش، ســر افراز بـود
هر كه بر لــذت دنيــاي دنــي تكيه كنـد
عقـل در مغــز سرش نيست و غمـّاز بـود
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا