🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 384

(ثبت: 252168) مهر 27, 1401 

 

خـداونـدا من آن رمـز تو ديـدم
به طبق خط رمـزت ، خط كشيـدم
خط رمـزي كه خـود اول نـمودي
كجـا من از خط رمـزت ، بريـدم
٭٭٭
اگـر در ره حق ، قـدم مـي زدم
در اين راه ، رهـرو بَـرِ ايـزدم
بـه هر پيـچ و خـم هـا سر راه حق
بـراي شـما ، رهـنمـايـي زدم
٭٭٭
اي تـو خدايـي كه بشـر ساختـي
جسـم بشـرهـا همه پـرداختـي
مـا همگـي صنعت دسـت توايـم
ليـك نـدانسته تو چـون ساختـي
٭٭٭
خِـلقـت مـا را تـو بـپرداختـي
جسـم بشـر را چه نـكو ساختـي
مـا نـشناسيـم گـر اسـرار تـو
ايـن اثـر مـا ، كه تـو بـشناختـي
٭٭٭
ايـن بشـر از آب منـي ، ساختـي
نيـك تـرين جسـم ، بـپرداختـي
گـر به عبادت رَوَد و گـر خطا
عاقبـت اين جسـم ، بـر انداختـي
٭٭٭
نسیم گلشن زنده یاد حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    مهر 27, 1401

    روحشان شاد 🙏🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا