🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 397

(ثبت: 252623) آبان 10, 1401 

 

طفيـل هستـي عشق تو هستـم
زِ عشقـت كي تهي مي بوده دستـم
مـرا دنيـا بسـي آزارهـا داد
من از انعام دنيـا ، چشم بستـم
٭٭٭
كلاه سروري ام ، گر كه بي گنه يابم
به سوي جنت حق ، شايدم كه ره يابم
سر كلاهم اگر طاعتش زِ حق باشد
شود كه سروري ام، را دراين كله يابم
٭٭٭
سيرت خود ، كـي به هوس باختـم
سيرتـم از سيـرت حـق ،ساختـم
سادگـي و صدق و صفايـم كه بود
بـر هـوس خـام ، نـپرداختـم
٭٭٭
ما كه به سوي ات ، نظر انداختيـم
كي ره توحيـد تـو ، بـشناختيـم
علـم تو بـر ما ره توحيـد داد
وَرنه كجـا ، ما ره آن يافتيـم
٭٭٭
ما قافله سـالار ، ره امر خداييـم
منزل كه رسيديم ، بر آن امر گداييـم
بر منزلت قرب خـدا ره بـنموديم
در منزل قربـش ، به مقام شهداييـم
٭٭٭
نسیم گلشن زنده یاد حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    آبان 10, 1401

    ما قافله سـالار ، ره امر خداييـم
    منزل كه رسيديم ، بر آن امر گداييـم
    بر منزلت قرب خـدا ره بـنموديم
    در منزل قربـش ، به مقام شهداييـم

    سلام و درود

    لذت بردم

    جان مقدس پدر در جوار حق باد

    در پناه خدا سلامت باشید🌿👏👏👏👏🌿

    • درود ها استاد خراسانی
      نظر لطف شماست
      پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا