🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 416

(ثبت: 253229) آبان 29, 1401 

 

خوشا هر كس كه كار پُـر دغل كرد
كه سود كار خود را ، خود بغل كرد
زِ كار حيلـه و نيرنگ و تزويـر
رهـا خود را زِ كار پُـر علل كرد
٭٭٭
هر آن فردي كه كار خوبتـر كرد
زِ كار مردم ناحق ، ضـرر كرد
هر آن كس با حقيقت كار بـنمود
فقط سود خودش ، از دست در كرد
٭٭٭
به حـد زيبايي است ،نحوه ي درويش
هـر چه دارد ، همان نهـد در پيـش
از ريـا و دغـل ، حـذر دارد
نه چو گرگ است ، رويش چون ميش
٭٭٭
به هـر حرف غـلط ، بيجـا مـخندش
بـده با صبـر و حلـم خود ، تو پنـدش
هر آنكس حرف خود را معتقـد شد
بر آشفتـد ، اگـر طعنـه زننـدش
٭٭٭
ما همـه فـرمان بـر ، فـرمان تـو
جيـره خـور هستيـم ، سـر خوان تـو
حِـكمت حقّـت كـه بـياموختيـم
حكمت مـا مـي بُـوَد ، احسـان تـو
٭٭٭
نسیم گلشن زنده یاد حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (5):

نظرها
  1. طلعت خیاط پیشه

    آبان 29, 1401

    درود بر شما
    روح شاعر شاد باد
    🌹🌹🌹🌹

  2. زهرا آهن

    آبان 29, 1401

    بسیار حکمت آموز

    روان استاد شاد

    سپاس از کوشش شما برای نگهداشت نام ایشان🌺🌸

    • سلام و درود بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا