🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 424

(ثبت: 253497) آذر 7, 1401 

 

اولاد بشر رأي تو اينجا به كي استي
گر ديو نباشي ، زِ نسل بشر استي
آدم به جنان بود و نَـبُد ديو در آنجا
بر آدميان آن پدرس ، نسل وي استي
٭٭٭
بر سر مرقد من هر كه گذرد ، غمگين بُوَد
كه غم دوري ما ، قسمت من افزون بُوَد
هر كه برمرقد من آمد و يك فاتحه خواند
كس نگفتش زِ مرام شعرا بيرون بُوَد
٭٭٭
هر آن فردي به فكر و هـوشياري است
به حكمت پي بَرَد، در هر دياري است
حسن حكمت زِ حق ، بـهر تو بنوشت
نه از بـهر خودش يا نامداري است
٭٭٭
ما بهر خود اين شعر گرانمايه نگفتيـم
بر خلق جهان دُر گرانمايه بِـسُفتيـم
اسرار همين باغ جهان بود كه ديديـم
اسرار همين باغ ، چنان گُل بشكفتيم
٭٭٭
مـا به ره علمـي اگـر تاختيـم
آخـر آن علـم نـه در يافتيـم
گـر بـنوشتـم سخن هـا زياد
شعـر بود ، ما همـه مي بافتيـم
٭٭٭
نسیم گلشن زنده یاد حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    آذر 7, 1401

    روانشاد استاد مصطفائی فقید

    روحشان شاد

    بهره می بریم از آثار پاکشان

    درود بر شما دوست عزیز

    سپاس از انتشار این اشعار خوب

    زنده باشید

    💐🌿🙏🙏🙏👏👏🌹🌷

    • درود بر شما استاد مهدی پور
      زیبا نگرید
      حضورتان ارزشمند است
      در پناه خدای متعال باشید
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا