🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دو بیتی‌های اجتماعی

(ثبت: 261917) تیر 25, 1402 

 

پس از پایان عهد شهریاری
شدهِ آغازْ فصلِ بدبیاری
همه از هم گُریزانند و ترسان
فنا گردیده حُسنِ هم جواری
//////
شده جوّ زمان امروزه سنگین
نمی‌بینم کسی را شاد و خوش‌بین
مَزن فریاد : حلوا آی حلوا
کجا گردد دهان اینگونه شیرین؟
//////
کسی حَد می‌زند احساس‌ها را
شکسته بی‌سبب، گیلاس‌ها را
ندارد قدرت تشخیص، هرگز
به‌هم می‌ریزد او، مقیاس‌ها را
//////
الهی که به پیری مبتلاشید
کمی هم با مصیبت، آشناشید
ندارد مستمری‌گیر اُمّید
به زخمِ او نمک دیگر مپاشید
//////
فرارِ مالیاتی دارد آن مرد
متاعی صادراتی دارد آن مرد
نباید جان سالم در بَرد او
علاماتِ حیاتی دارد آن مرد
//////
گُذارِ او کجا و فست‌فودی؟
نداند مزّه‌ی سوسیسِ دودی
همیشه زیر خطِ فقر بوده
فقط بدبخت‌یش باشد صعودی

 

 

 

نظرها
  1. طلعت خیاط پیشه

    تیر 25, 1402

    حجت ارجمند
    درودها بر شما
    بسیار زیبا سروده اید
    🌺🙏🌸🙏🌺🙏🌸💐🌿🍃

    • معین حجت

      تیر 25, 1402

      عرض ادب دارم بانو …
      سپاس از لطف شما🙏🙏🙏💐💐💐💐

  2. محمدعلی رضاپور

    تیر 25, 1402

    سلام و درود و خدا قوت

    • معین حجت

      تیر 25, 1402

      سلام و ارادت …
      زنده باشید 🙏🙏🙏💐💐💐

  3. فیروزه سمیعی

    تیر 25, 1402

    درودتان باد جناب استاد حجت ادیب گرانقدر 🌞
    دوبیتی های به حق و دردمندی و موزونی سروده اید و به زیبایی هم خوانده اید🍀🌺✨🌸🌻
    زنده باد👏👏👏👏
    خوشحالم و باعث افتخارست با اشعار شما استاد گرامی آشنا شدم 🌸🌻🌹🌱
    پاینده مانید و سبز
    🌱🌹🌻🌸✨🌺🍀💖🍀🌺✨🌸🌻🌹🌱

    • معین حجت

      تیر 25, 1402

      سلام و عرض احترام …
      سپاسگزارم بانوی گرامی و بزرگوار، نظر لطف شماست، زنده باشید..
      🙏🙏🙏💐💐💐

  4. طارق خراسانی

    تیر 25, 1402

    سلام و درود بر جناب استاد حجت گرانمهر

    شعر انتقادی بسیار بجا و عالی ست

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏🌿

    • معین حجت

      تیر 25, 1402

      سلام و عرض ادب استاد طارق…
      سپاس از نظر لطف شما 🙏🙏🙏💐💐💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا