🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دو بیتی 733

(ثبت: 234154) آذر 14, 1399 

 

طريق پارسا ، بـر حق نظر داشت
تكامل از براي هـر بشـر داشت
طريق دانش و علم و تكامل
زِ راه و رسم كار دادگر داشت
٭٭٭
طريق پارسا را هر كه بر داشت
يقيناً سود خود را در نظر داشت
برادر دشمن ما ، فكر خود بود
هزاران فتنه آن بر زير سر داشت
٭٭٭
درخت پارسایی ها ، ثمر داشت
ثمر شيرين تر از شهد و شكر داشت
درخت پارسایی ، بود از ايران
كه علم و دانش آن، نيكو شجر داشت
٭٭٭
درخت پارسایی ، بار برداشت
زِ بارش دانش و علم و هنر داشت
نهال پارسایـی را ، بـكاريد
نهال نيكي است ، آن كي خطر داشت
٭٭٭
يوسف(ع) مصر كه از آن چاه كنعاني نيست
يا كه جز لطف خدايش، به نگهباني نيست
گر عزيز از اثر حكمت حق، معجزه ديد
اين همان معجزه آن ديد، ديگر ثاني نيست
٭٭٭
اي خلاق ره ما ، جز به ره فاني نيست
راه اين جمله بشر، جز ره پنهاني نيست
آخر اين دانش ما، هر چه سخنور باشد
جز بر آن راه قيامت ،به سخنراني نيست
٭٭٭
فكر خوشبختي و سرگشتگي خود منما
چونكه دست ديگري مي بُوَد آن دفتر ما
روز اول كه زِ ما ، رأي اطاعت بگرفت
حكم جاري شد از آن، هرچه رسد بر سر ما
٭٭٭
حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. حسین شیرکوند

    آذر 14, 1399

    💐🌹💐🌹💐🌹💐

    • سلام و درود
      سپاس از حضورتان
      در پناه خدا باشید
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا