🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 لقمه ای را نگذارند جوانی ببرد

(ثبت: 6229) تیر 11, 1397 

.
هر که آمد پی آن بود که نانی ببرد
چون عقابی ز سرِ سفره به آنی ببرد

پای شان بر لبِ گور است و پی وسعتِ نان
لقمه ای را نگذارند جوانی ببرد!

دزدی و خیره سری شاکله ی فرهنگ است
دیدم آسان چه شرف، سیلِ گرانی ببرد

آتشی را همه بر پا ز گرانی کردیم
کیست بیرون ز چنین مهلکه جانی ببرد؟! .

نیست جز دیو وددی آنکه در این وانفسا
هستی خلقِ پریشان، به تبانی ببرد

 

 

 

 

نظرها
  1. علی رفیعی

    تیر 11, 1397

    …….

    ای عزیزان به خدا  رسم مسلمانی نیست 

    که کسی آبِ رُخ خلق. زمانی ببرد 

    آتشی را همه بر پا ز نفهی کردیم 

    کیست سالم ز چنین مهلکه جانی ببرد؟

    سلام و عرض ادب استادگرانقدر جناب طارق عزیز

    بسیار و زیبا و بامحتوا سروده اید.

    بهره مند شده و آموختم 

    دستمریزاد استاد بزرگوارم

    سرافراز و سربلند باشید

     

     

    • طارق خراسانی

      تیر 13, 1397

      سلام و درود 

      سپاس از حضور موثر و.گرمتان 

      در پناه خدا 

  2. سحر جهانی

    تیر 11, 1397

    ســـــــــلام و درود محضر استادعــــــزیزم

    جناب طارق مهـــربانم 

    غزلی ناب و استادانه ، و مثل همه ی اشعارتان درخـــــــــــورستایش

    می آمــــــــــوزم درمحضـــرتان بزرگوار

    شاد،سلامت و سربلندباشیــــــد.

    • طارق خراسانی

      تیر 13, 1397

      درود ها بر یار همراه 

      سحر عزیز

      سپاس از حضور گرمتان 

      در پناه خدا 

  3. احمد نوری

    تیر 12, 1397

    درودها استاد

    معضلات اجتماعی را به زیبایی به نظم میکشید

    آفرین بر شما و اندیشه ی والایتان

    • طارق خراسانی

      تیر 13, 1397

      سلام  و درود بر جناب نوری 

      سپاس از حضور بسیار موثر و گرم آنحضرت.

      در پناه خدا 

  4. درود براستاد طارق عزیز بسیار زیبا بود بزرگوار

  5. مهدی صادقی مود

    تیر 13, 1397

    به به

    بسیار زیبا و بجا

    درود برشما و دلواپسی هایتان استاد خراسانی عزیز

  6. ف رستم زاده

    تیر 17, 1397

    سلام و عرض ادب

    استاد شعرتون رو در متن جامعه دیدم و حس کردم و گریه کردم.

    درد را باید گفت

    حرف را باید زد…

    ممنون از شعر زیباتون. ممنون از نگرانیهاتون.

    موفق باشید استاد

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا