🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دیدگان مردم آزاده بارانی بود

(ثبت: 2720) آبان 8, 1395 

 

دیدگان مردمِ آزاده بارانی بود

قاضی القضات، این رسمِ مسلمانی بود ؟

تا به کی این کودکانِ گریه ی شهرِ بلا

پیش پای خنده ی تلخابه قربانی بود؟

بغضِ من با ناله هایم هردو پنهان می دوند

مثلِ اشکِ سرخ آن مردی که پنهانی بود

در حسابِ ما دو در دو چار آیا می شود ؟

گر شود پاسخ چرا شام پریشانی بود؟

در سکوتم زهرِ  غم ها می زند فریاد ها

بربریت را کجا عشقی که ارزانی بود؟

جمله پاک اند و منم آلوده ای در شهرتان

زر شناسان را محک آن رای پایانی بود

آن زرِ نابی اگر آلوده با مس می شود

دستِ ناپاکی پی نانی به آسانی بود

شعر طارق را به تفسیر خرد خوانند عشق

در سحر هر بیتِ آن فرمانِ یزدانی بود

2 اردیبهشت 1393