🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دیگر بس است

(ثبت: 266304) آذر 24, 1402 

 

فراوان خطر آفریدن بس است
سرِ سرخوشی را بُریدن بس است

دلا با خودت چند چندی بگو
از اینجا به آنجا پریدن بس است

شد از دار قسمت، گره باز کُن
فقط ریسمان را کشیدن بس است

به بازار مکتب فروشان نرو
متاع تأسف خریدن بس است

عطش را فرو کِی نشانیده غم
از این خمره هر آن چشیدن بس است

نشو منحرف با اِفاضات شیخ
مَرام غلط برگُزیدن بس است

بزن حرف حق را به هر قیمتی
دمادم زبان را جویدن بس است

هم آواز مرغ سحرگاه شو
دروغ از کلاغان شنیدن بس است

به کام دلت جز محبّت ننوش
به دندان لبت را گَزیدن بس است

قدم زن از این سو به آن سوی شهر
در آغوش عزلت لمیدن بس است

 

 

 

نظرها 16 
  1. برهان جاوید

    آذر 24, 1402

    درود استاد حجت گرامی
    بسیار زیبا و ارزشمند
    دستمریزاد
    پاینده باشید و مسرور

    🌺🌺🌺👏👏👏❤️❤️❤️

    • معین حجت

      آذر 24, 1402

      درود جناب جاوید بزرگوار…
      سپاس از توجه و لطف شما 🙏🙏🙏💐💐💐

  2. طارق خراسانی

    آذر 24, 1402

    به کام دلت جز محبّت ننوش
    به دندان لبت را گَزیدن بس است

    قدم زن از این سو به آن سوی شهر
    در آغوش عزلت لمیدن بس است

    سلام استاد ادب و اخلاق

    فریاد بیداری شعرتان تا اعماق جانم رسید
    سپاس از به اشتراک گذاشتن این نفیسه

    در پناه خدا 🌱👏👏👏👏👏👏🌱

    • معین حجت

      آذر 24, 1402

      درود و عرض احترام استاد طارق گرامی…
      سپاسگزارم…بزرگوارید 🙏🙏🙏🙏💐💐💐

  3. درود و ارادت استاد عزیز
    دستمریزاد🌺🌺🌺

    • معین حجت

      آذر 25, 1402

      درود … سپاسگزارم🙏💐

  4. عادل دانشی

    آذر 25, 1402

    درود معین عزیز
    بسیار زیبا سرودی عزیز 🌸🌺🌷🌹❤️

    • معین حجت

      آذر 25, 1402

      درود جناب دانشی …
      سپاس از حضورتان🙏🙏🙏💐💐💐

  5. سجاد پورخدایار

    آذر 27, 1402

    سلام استاد گرامی زیبا و خواندنی بود👏👏👏

    • معین حجت

      آذر 27, 1402

      درود …سپاسگزارم ..بزرگوارید🌺🌺🌺

  6. مسعود پوررنجبر

    آذر 27, 1402

    سلام جناب حجت عزیز بسیار زیبا سروده اید موفق باشید

    • معین حجت

      آذر 27, 1402

      درود جناب پور رنجبر بزرگوار …
      سپاس از حضور و لطف شما🙏🙏🙏💐💐💐

  7. مهدی سیدحسینی

    آذر 27, 1402

    درود جناب حجت
    با آرزوی توفیق الهی 🌹🌹

    • معین حجت

      آذر 27, 1402

      درود جناب سید حسینی بزرگوار …
      سپاسگزارم🙏💐

  8. مریم محبوب

    دی 2, 1402

    🌺🌸🌺🌸

    هم آواز مرغ سحرگاه شو
    دروغ از کلاغان شنیدن بس است

    درودها جناب حجت بزرگوار

    عالی سرودید

    💐🌿💐🌿

    • معین حجت

      دی 2, 1402

      درود بانو …
      سپاسگزارم…بزرگوارید🙏🙏🙏💐💐💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا