🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ذهن مبتلا

(ثبت: 223455) اسفند 15, 1398 

 

.
( ذهن مبتلا )
.
روزها فکر من این است همه شب این سخنم
که گرفتار بلایم زِ چه رو دَم نزنم
.
چه خطایی، چه قصوری که زِ ما سر زده است؟
وین چه دردیست که افتاده به جانِ وطنم
.
سایه افکنده به ایران و به دنیا کرونا
ترس باعث شده آیینِ دیانت شکنم
.
چو بلا آمد و عبرت نگرفتم، به ستم
نان آجر کنم از سودِ کلان، دل نَکَنم
.
کرونا خدعه بوَد، فتنه ی دشمن بنِگر
مبتلا کرده چرا؟ ذهنِ مرا، تا بدنم
.
شدم از مسجد و از مدرسه محروم، چرا؟
ذهنِ آلوده شده عامل این گم شدنم
.
لعن و نفرین خدا بر دلِ شیطان صفتان
شیشه ی عمرِ همه محتکران را شکنم
.
ترس افتاده به جانم شده کابوس چرا؟
زاده ی خطه ی ایران و کفن پوش تنم
.
ای (حبیبم) ندهم ترس به دل از کرونا
بارِ خود بسته و آماده ی جان باختنم
.
.
شاعر : حبیب رضائی رازلیقی
.

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. ولی اله بایبوردی

    اسفند 15, 1398

    یاد آور بلایی خانمان سوز

    آزمونی الهی یا خطای دست بشر

    کدامیک …

    سلام و درود

    استاد ارجمند جناب رضائی عزیز

    سپاس از اشتراک گذاری

    دستمریزاد

    تقدیمی : 🌈

    🌷 1

    گر بلایی ، با الهی ، آزمون
    از نقاهت دوره دوری لا جنون

    هر کسی بینی فرو در لاک خود
    فکرِ دنیایی کند ، سودش فزون

    2 🌷

    سوگواری خلق بینی هر کجا
    باوری عینی ، حقیقت برملا

    هر کسی را با بلایی آزمون
    خوش به حال آنکس رها از هر بلا

    ولی اله بایبوردی

    15 / 12 / 1398

    🌺🌺🌸🌷🌸🌺🌺

    • سلام و عرض ارادت

      خدمت استاد بزرگوارم

      جناب بایبوردی عزیز

      همیشه حضورتان عالیست و مطالب بسیار ارزنده

      این بار هم محفل حقیر را آراستید

      ممنونم از شعر و نظر

      موید باشید

      یا علی ع
      🌺🌺🌺

  2. علی معصومی

    اسفند 15, 1398

    درود بر جناب رضائی نازنین
    استاد من
    🌺🌸🌺🌸🌸🌺🌸

    غم مخور این روزهای نحس هم خواهد گذشت
    دیده ام در دامن صحرا که گل روییده است
    پنجه خورشید گرما بخش جان ها می شود
    با بهار از کوچه فصل نا خوشی کوچیده است
    🌿🌿🌿🌿🌿

    • سلام بر استاد و شاعر توانا
      جناب معصومی عزیز
      سپاسگزارم از حضور ثمین و تایید سخاوتمندانه شما
      موید باشید
      یا علی ع🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا