🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 رازهستی( قسمت سوم)

(ثبت: 1336) اردیبهشت 8, 1395 

ادامه… راز هستی (3)

……

در آن راهی كه ماهستيم

نه جای ِ بستگان باشد

كه جای ِ خستگان باشد!

همه با خويش، قوم و خويش هستند

هماهنگند با خود، خالی از تشويش هستند

از آن روزی كه من پا را  فرا بنهاده ام از باغ

فرا بنهاده ام از دشت،

خوب فهميدم كه راز ِ زندگی در چيست؛

و فهميدم

كه جنگل پرورش هرگز نخواهد داد  اُردك  را

و در جنگل فقط خرس و پلنگ و شير مشهود است ، تا بوده است!

كسی آيا به عمر خویش

نشان دارد ز يك شيری درون باغ

و شمشيری درون ِ جيب ؟!

پلنگــی ديده است در دشت؟!

در آن راهی كه ما هستيم

كبوتر بچه ها در سايه ی ِ يك گربه می خوابند

و گربه نيز دنبال ِ سگی همراه می باشد.

در آنجا هر درختی ، هر گياهی

و حيوانی به جنگل، اعتبار ِ خاص بخشيده است.

در آنجا نقش ِ سلطان را

يكی چون شير بلعيده است!

در آنجا خرس، آنجا مار،

در آنجا كرگدن ، كفتار،

پرستوهای ِ خوش گفتار،

و گل هایی كه دست ِ آفرينش بی تلاشی هيچ ، پرورده؛

تمامن اعتباری را برای ِ جنگل آورده.

در آنجا زندگی جاريست

و مصداق ِ قشنگ خوب و همكاری است

و از يك هيبت جانانه برخوردار.

در آن راهی كه ما هستيم

كسی در فكر ِ فردا نيست.

اگر هم هست، از ما نيست!

همه با دل هماهنگند،

ولی با سر نمی جنگند!!!

اساسن جنگ را مذموم می دانيم

به هر شكلی كه باشد، شوم می دانيم.

در آن راهی كه پيموديم

كسی از هيچ كس دلخور نمی باشد

و نان ِ هيچ كس آجر نمی باشد.

حديث ِ آذری و لُــر نمی باشد.

در آنجا مرز، بی معنی است؛

كه تنها در  لغتْ معنی  است

در آنجا عشق يعنی بر حذربودن!؟

در آنجا عشق يعنی در گذر بودن!؟

عبور از آنچه ما را می دهد آزار…

هميشه در سفر بودن!

در آنجا عشق يعنی چون نفر بودن!

نفـرْبَـر ، نه!

نفـر  بودن!

و بر اصوات ِ  بَـدْآهنگ،  كـر بودن.

به روی ِ هرچه زيبايــی است،  در  بودن.

و رفتن در ميان ِ سيل ِ تاريكی

و خيلی  پُـر جگر بودن!

در آنجا عشق يعنی

از تباهی ، روسياهی،

دور باید شد!

مثال رويگر  بودن.

برای ِ  آن مسافرهای ِ  شب رو  ، چون قمر بودن!

در اين راهی كه ما هستيم

زمين را پاس می داريم

كه از بارزترين مصداق ِ مهر و مهربانی هست

گذر گاهی برای ِ راه های ِ  آسمانی هست

ادامه دارد

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا