🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 راه مقصود

(ثبت: 232790) آبان 2, 1399 

« راه مقصود »

بيا با دين مدارا1 كن، كه در دينت خدا بيني
ره دين راه مقصودس، مدارا خواهد تا خدا بيني
چرا با دين نمي سازي، مگر دينت نمي بيني
زِ غفلت مي كند دورت، توان نور خدا بيني
به دينت گر معتقد بودي و دينت را جلا دادي
زِ فيض دين رحماني، تو در دينت صفا2 بيني
وفا و مهرباني را از دين مسلمين مي جو
به دينت گر وفا داري، هم از آن دين وفا بيني
چو دينداران به ره باش و به راه دين برو در پيش
كه راه و چاه داني و به زودي پيش پا بيني
بشر بر دين نگهبان باش و با دين آشنايي كن
كه راه رستگاري را تو از اين آشنا بيني
طريق كفر و دين با هم، نه يك رنگس نه با هم ساز
اگر اين هر دو را خواهي يقيناً اشتبا3 بيني
يكي دين و يكي كفرس، دو راهند جدا از هم
حسن اين هر دو را بشناس كه اينها را جدا بيني

٭٭٭
1- نرمي – ملايمت 2- روشني – خلوص 3- اشتباه
حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. رسول رشیدی راد

    آبان 3, 1399

    🌹🌹🌹🌹💐💐💐💐

  2. مازیار نژادیان

    آبان 3, 1399

    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹نویسان و مانا باشید بزرگوار

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا