🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 رباعی۲

(ثبت: 215907) مهر 16, 1398 

آنکس که مرا به آهِ خورشید سپرد
دیدم چه به روز سرزمینم آوَرد

تا مرزِ جنون دعای باران خواندم
سیل آمد و ..با خود اعتقادم را برد.

از کتاب : کلفور
انتسارات شانی ۱۳۹۳

پ.ن :
مصراع دوم از عیب های قافیه هست(ایطاء خفیّ)
ایطاء بر دو گونه هست جلّی یعنی آشکار و خفیّ یعنی پنهان

جسارتا قافیه به تنگ نیامده محتوا بر موسیقی چیره شده است .

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. سلام و درودها

    دلنمیراد استاد

    تقدیمی : 🍃

    سودایِ خیال داشتم من ، روزی
    هر چند به سوزشی درونم سوزی

    ای مونس من انیس تنهایی من
    با من تو بمان شرارِ جان افروزی

    ولی اله بایبوردی

    16 / 07 / 1398

    🌿💐🌈🌈🍃🌈🌈🍃🌿

    • مانی سرخابی

      مهر 16, 1398

      درود بر برادر عزیزم

      ممنونم که مهمان سروده ام شده اید

      برقرار باشی🙏⚘

  2. … و ” آه خورشید ” در مصراع اول را
    از نوشته های محمد ترکمان پژواره به عاریت گرفتم…
    درود سرخابی عزیز 😊

    آه خورشید تو را خواهد گرفت!
    مندرج در نثری از بنده به نام ” سقوط “

    • مانی سرخابی

      مهر 16, 1398

      سلام قربان رفیق و استاد مهربان بشوم
      عارضم که ترکیب آه خورشید ترکیبی که به ذهن خیلی از شاعرای معاصر میاد
      این اجتناب ناپذیره ..نمیشه گفت که خدای ناکرده سرقت ادبی هست ..یه ترکیب هست

      مثلا سال ۹۰ بود که رحمان نوازی سرود :
      آه خورشید محک داشت نداشت /روز روشن به تو شک داشت، نداشت /توی این باغ به هم سوخته اه / گل هوای شاپرک داشت، نداشت..
      یا کمی عقب تر بریم در جشنواره شعر امام زمان سال ۱۳۸۵ به نظرم خانم نجمه پور یه شعر بسیار زیبایی سرود که هنوز هنوزه مداحی میشه
      دوست دارم به تولای تو بنویسم عشق/آه خورشید به پهنای تو بنویسم عشق/دست خطم به قشنگی خط خالت نیست /تا به زیبایی لبهای تو بنویسم عشق/..
      دیگه منِ بنده گنهکار خدا هم سال ۹۱ این آه خورشید در یکی از رباعیاتم آمد😊 و مطمئنم خیلی از شاعر ها هم می آورند
      از طرفی خیلی از ترکیب ها در شاعران فاخر هم مشترک هست که اگر قرار بر گیومه گداشتن بود رسم الخط شعری عوض میشد .
      خودت میدانی که چقدر خاطرت را میخواهم برادر 🙏🙏😊⚘

  3. سلام و درود بر شما

    🌺🌺🌺🌺🌺🌺

  4. سپیده طالبی

    مهر 16, 1398

    سروده ای زیبا و تامل برانگیز

    درود بر شما شاعر گران قدر
    در پناه خداوند باشید🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا