🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شماره۳

(ثبت: 216012) مهر 18, 1398 

باران گرفت و از دو چشمش اشتیاق افتاد
یک آسمان بارید و فارغ در اتاق افتاد

بانگ خزان پیچید و سرو از بخت بد زائید
بین دو قمری تا ابد تخم نفاق افتاد

دریا گریبان پاره کرد و بغض ها ترکید
فردا پس از آن مرگ مشکوک اتفاق افتاد

حرف حساب زندگی این بود فهمیدیم
هر چند دیگر مرگم از سبک و سیاق افتاد

تا آمدیم از عاشقی کردن نپرهیزیم
از چشم های شاعری تنها فراق افتاد.

مانی سرخابی

 

 

 

 

نظرها
  1. طارق خراسانی

    مهر 18, 1398

    باران گرفت و از دو چشمش اشتیاق افتاد
    یک آسمان بارید و فارغ در اتاق افتاد

    بانگ خزان پیچید و سرو از بخت بد زائید
    بین دو قمری تا ابد تخم نفاق افتاد

    سلام

    غزلی با شکوه است
    از آن کارهای خوبی ست که کمتر خوانده ام

    در پناه خدا 🍃👏👏👏👏👏❤️🍃

    • مانی سرخابی

      مهر 18, 1398

      سلام و عرض ادب
      من ماندم و دلتنگی و یک حال خراب/امشب تو بدون فکرم آرام بخواب /از زندگی ام هیچ نمانده است بجز / تنهایی و قرص خواب و یک لیوان آب.
      از رباعیاتم
      ممنون عزیز دل 🙏❤️

  2. سلام و درودها استاد ارجمند

    دلنمیراد

    تقدیمی : 🍃

    ذوق حسّی عاشقی معشوق را
    فهم کردم با نگاهش مرحبا

    توده ابری بارشی دارد به نم
    ابروانی اشک ها جاری دلا

    روی آن شاخه درختی دیدمش
    در چناری آشیان دارد نما

    قُمریان دیدم نوایی همچو نی
    همنوا رو شاخه ها شوری به پا
    .
    .
    .
    .
    .
    ولی اله بایبوردی

    18 / 07 / 1398

    🌿🌿🍃💐🍃🌿🌿

    • مانی سرخابی

      مهر 18, 1398

      مرز بین تر و خشک است عدالتخواهی /حال اگر قدرت تشخیص ندارد آتش.

      از تک بیتی هام.

      ممنون از سخاوتمندی ات مرد آفتاب. 🌿

  3. به به
    چه زیباست

    • مانی سرخابی

      مهر 18, 1398

      در قصر همایونی خود سخت نشست/گل چهره ی خوش نقش که بر تخت نشست/گفتند : که با اشک خدا بافته شد /فرشی که بر آن حاکم خوشبخت نشست.

      از رباعیاتم
      بابت حضورت مرد ادب و مهر

  4. سلام و درود حضرت مانی

    🌺🌺🌺🌺🌺🍃🌿

    • مانی سرخابی

      مهر 18, 1398

      درود بر فتحی عزیز

      گیرم که بهشت تو جهنم دارد /از سوختن خود اثری میخواهم.

      ارادت

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا